۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۳۹۰۹۱
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد؛

برنامه ویژه صدا و سیما برای کتاب + فیلم

برنامه ویژه صدا و سیما برای کتاب + فیلم
رمضانی از تولید برنامه برای ارائه آمارهای کتاب و کتابخوانی در صدا و سیما خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگویی با اشاره به نقش نهادهای مختلف در حوزه توجه به مسئله مطالعه و خواندن گفت: در راستای توجه صدا و سیما به مسئله مطالعه در جلسات و مذاکراتی که با مدیران صدا و سیما داشتیم،‌ تقاضا کردیم که در برنامه‌های تولیدی به موضوع کتاب بیشتر توجه داشته باشند‌. چراکه برخی مسائل و مباحث فرهنگی نیاز به مسئله شدن دارند،‌ مطالعه و کتابخوانی نیز از جمله این مسائل است که باید به مسئله تبدیل شود.

وی ادامه داد:‌ یکی از توافقات ما با سازمان صدا و سیما پیشنهادی بود که شخص آقای وحید جلیلی بعد از اطلاع از ظرفیت‌های نهاد مطرح کرد و به نظر می‌رسد که برنامه قابل توجهی باشد؛‌ قرار است برنامه‌ای آخرین اطلاعات حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور را مشابه آنچه که برای هواشناسی بیان می‌شود‌،‌ برای عموم مردم بازگو کند. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نرم‌افزار «سامان» آمارها و اطلاعاتی از وضعیت کتابخوانی‌، میزان امانات کتاب‌، آمار مراجعه به کتابخانه‌ها و... را در اختیار دارد که می‌توان این آمارها را در اختیار مردم قرار داد. ارائه این آمارها می‌تواند تشویقی برای کتابخوانی و توجه بیشتر به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

رمضانی گفت: برای شروع دو بخش تهیه و در برنامه «ایران امروز» شبکه یک سیما پخش شد،. قرار است برای برنامه‌های آتی یکی از کتابداران مسلط را انتخاب کنیم تا به ارائه آمارها در قالب یک برنامه مهیج و قابل توجه بپردازد. می‌تواند این برنامه هر روز،‌ سه روز در هفته و یا حتی هفته‌ای یکبار پخش شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد آمار‌های کتابخانه‌های عمومی آمارهای قابل توجهی است و می‌تواند در پژوهش‌های این حوزه بسیار مؤثر باشد.

ارسال نظرات