۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۰۶۱
رئیس پلیس راهور استان قم در گفت وگو با رسا؛

با رانندگان خودروهای پلاک مخدوش برخورد شدیدی خواهیم کرد

با رانندگان خودروهای پلاک مخدوش برخورد شدیدی خواهیم کرد
صدفی با اشاره به مشاهده برخی از رانندگان متخلف که پلاک های خودرو خود را مخدوش می کنند، گفت: از اين پس با این رانندگان برخورد شديدتري صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مشاهده برخی از رانندگان متخلف که پلاک های خودرو خود را مخدوش می کنند گفت: با توجه به هماهنگي انجام شده با مرجع قضائی، از اين پس با رانندگاني که نسبت به مخدوش کردن پلاک خودروی خود اقدام مي کنند برخورد شديدتري صورت خواهد گرفت.

وی افزود: برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامي هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسايل نقليه موتوري زميني، آبي يا کشاورزي تغييري ايجاد و يا پلاک وسيله نقليه موتوري ديگري را به ‌آن الصاق کند يا براي آن پلاک تقلبي بکار برد يا چنين وسايلي را با علم به تغيير و يا تعويض پلاک تقلبي مورد استفاده قرار دهد بر اساس نظر مرجع قضائي به حبس از شش ماه تا يک سال محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان قم ابراز کرد: با توجه به اينکه متاسفانه برخي از رانندگان توجهي به اين موضوع ندارند و نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو با روش هاي مختلف از قبيل دستکاري ارقام ، سياه کردن پلاک ، استفاده از طلق هاي دودي و موارد دیگر، اقدام مي کنند که لازم است براي جلوگيري از ارتکاب رانندگان به اين تخلف و سوء استفاده هاي احتمالي برخورد لازم با اينگونه رانندگان صورت پذيرد.

سرهنگ صدفی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد جدی با خودرو های پلاک مخدوش و ناخوانا در دستور کار است و پلیس اجازه نخواهد داد عده کمی از رانندگان قانون گریز باانجام تخلفات و هنجارشکنی های خود امنیت و آرامش دیگر شهروندان را مختل نموده و موجب بر هم زدن نظم و امنیت ترافیکی سطح معابر شهری شوند.

ارسال نظرات