۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۳۸۵۱۵
آیت الله خاتمی:

مردم نگران وضعیت بی‌حجابی در جامعه هستند/ ملت‌های مسلمان دولت سوئد را پشیمان کنند

مردم نگران وضعیت بی‌حجابی در جامعه هستند/ ملت‌های مسلمان دولت سوئد را پشیمان کنند
امام جمعه موقت تهران با تجلیل از حرکت 10 کیلومتری غدیر به دغدغه مردم متدین در خصوص حجاب پرداخت و مسؤولین نظام را در منکر بودن بی حجاب متفق القول دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای امام خمینی اقامه شد، اظهار داشت: اگر جان فشانی اباعبدالله در نهضت عاشورا نبود چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

وی با اشاره به اهانت مجدد به قرآن در سوئد با حمایت دولت و پلیس گفت: اگر دیوانه ای غلطی بکند پای دولت آن کشور نمی گذاریم اما پلیس سوئد از این اقدام حمایت کرده است؛ ما هیچ نگران نیستیم زیرا با این کارهای احمقانه از جایگاه دین و اسلام کم نمی شود؛ اما وقتی دولت سوئد حمایت کرده ملت های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تجلیل ویژه از دولت و مردم عراق که جانانه در مقابل این اقدام ایستادند تقدیر کرد و افزود: مردم عراق سفیر سوئد را به دولت آمریکا فراری دادند و حرمت شکنان باید بدانند بازی با قرآن هزینه داشته و هزینه های سخت دارد؛ اقدام دولت در احضار سفیر سوئد نیز جای تجلیل دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق، تشکیل مجالس عزای اباعبدالله را توصیه امام ششم دانست و اظهار داشت: مداحان دنبال اشعار پرمحتوا و جهت دارم باشند و در کنار آن عاشورای امروز را نیز تبیین کنند؛ روح همه زیارت های سیدالشهدا عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است؛ اردوگاه حسین در دوران امروز اردوگاه نظام اسلامی است و من در این تردید ندارم.

آیت الله خاتمی با توصیه بر جدی گرفتن شور حسینی و تعظیم شعائر، اشاره ای به حرکت راهپیمایی 10 کیلومتری غدیر داشت و تأکید کرد: در این راهپیمایی عشق به علی را دیدیم که حرکتی بسیار مقدس شکوهمند و قابل تجلیل بود.

وی ادامه داد: نمی دانم بعضی ها با علی یا اهل بیت لج دارند که می گویند حرکت ده کیلومتری دولتی! این ها مردم بودند که خودجوش آمدند. اگر دولتی است آفرین به دولتی که چنین قدرتی دارد. می خواهند با کلمه دولتی از ارج و اجر آن کم کنند. واقعا گاهی سردرد می گیرم؛ می نویسد اگر این پول ها را خرج حفظ یوزپلنگ ها می کردند بهتر بود! عقل ندارند چنین می نویسند؛ دشمنی خود را با مولا علی نشان می دهید و دشمنی خود را با نظام با دشمنی با مولا علی نشان می دهید.

وی در ادامه که با شعار «با آل علی هرکه درافتار، ور افتاد» نمازگزاران روبرو شد، گفت: حرکت مقدس دیگر این روزها تجمعات عفاف و حجاب بود که جلوه غیرت دینی زنان ما و عشق به زینب و فاطمه را نشان داد؛ یک راه گسترش حجاب همین تجمعات مقدس است که باید با کسب مجوز قانونی باشد؛ رؤسای سه قوه هم دلشان از این بی حجابی ها خون است که اگر ببینند تجمعی طبق ضوابط است حمایت می کنند. دغدغه تجمع کنندگان دغدغه دین است.

آیت الله خاتمی خود را خطیب مردم معرفی کرد و از درد متدینین در خصوص حجاب گفت و اظهار داشت: حجاب چیزی نیست که آخوندها در آورده باشند بلکه این مهم را خداوند گفته است و بیش از 10 آیه قرآن در این رابطه است؛ تمام مراجع حجاب را از ضروریات دین می دانند، همانگونه که نماز و روزه را واجب و ضروری می دانند؛ بی حجاب ها را گول می زنند و می گویند که این حجاب توسط روحانیون خلق شده است.

وی با اشاره به کتب نوشته شده در خصوص حجاب برخی از آن ها را مربوط به 100 سال پیش دانست و اظهار داشت: به برخی عمامه به سر ها می گویم که بی حجابی را تئوریزه نکنند که به عذاب الیم گرفتار خواهند شد؛ مقام معظم رهبری بی حجابی را حرام شرعی و حرام سیاسی معرفی کرد که در منکر بودن آن شکی نیست اما در تحریر امام خمینی آمده است شایسته است که در نهی از منکر مانند طبیب معالج با مهربانی درمان کنند؛ خانمی که بی حجاب بیرون می آید مریض است و به مریض که سیلی نمی زنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: این ها دختران همین مملکت هستند و برخوردها باید مناسب باشد؛ این ملت بیش از 200هزار شهید دادند و شهید می دهند که اسلام و قرآن حاکم باشد و این مردم اجازه نخواهند داد کسانی بر اساس هوا و هوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند.

وی با بیان اینکه گاهی مادر چادری است و دخترش در کنارش بی حجاب است و من این تناقض را نمی فهمم، اظهار داشت: خب مادر جمع و جور کند دخترش را! همه مسؤولان و رؤسای سه قوه متحد هستند که بی حجابی منکر است و یک مسؤول نمی شناسم که از این بی حجاب ها حمایت کند؛ از نیروی انتظامی مظلوم حمایت می کند و می خواهم به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: من در متن مردم هستم و در سراسر کشور سخنرانی می کنم که مردم با نگرانی می پرسند بی حجابی ها جمع می شود یا خیر؟ تا شما در صحنه هستید و شعور دینی دارید بدانید بی حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار این کشور حجاب است. مردم ما می خواهند از گوشه و کنار این کشور بوی دین به مشام برسد. امیدوارم این خطبه تأثیر داشته باشد و سعی کردم با مهر صحبت کنم.

ارسال نظرات