۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۳۷۷۴۸
حجت الاسلام عباسی ولدی مطرح کرد؛

اقتضائات فعالیت های فرهنگی برای جوانان

اقتضائات فعالیت های فرهنگی برای جوانان
کارشناس مسائل تربیتی به تبیین اقتضائات فعالیت های فرهنگی برای جوانان پرداخت و گفت: ما باید به جوانان طعم عبادت را بچشانیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محرم ماه تجدید حیات اسلام و دهه عاشورا فصل ریزش رحمت بیکران الهی و بهار معرفت و عترت نبوی است، ایمان و اخلاق و ارزش‌ها در سایه فرهنگ عاشورایی تقویت می‌شود و کفر و نفاق ظلم و گناه به شدّت تضعیف می‌گردد، نام پیشوای شهیدان، مشعلی است که راه را روشن می‌سازد و شرک و ظلم و نفاق از آن می‌گریزد و عالمان دین و مبلغان اسلام پیام های حسینی را به گوش مردم می رسانند.

به همین مناسبت سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم 1402 (1445 ه.ق) به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود که در این نشست حجت الاسلام عباسی ولدی کارشناس مسائل تربیتی به تبیین موضوع اقتضائات فعالیت های فرهنگی برای جوانان پرداخت.

حجت الاسلام عباسی ولدی با تأکید براینکه مبلغ با اعتقاد به اینکه تمام مسائل روز درقرآن و روایات وجود دارد، باید به تبلیغ بپردازد، اظهار داشت: تکیه به علوم غربی برای اثبات تعالیم دینی کار اشتباهی است و اگر ما برای اثبات حجاب به جای تعالیم اسلامی از تعالیم دانشمندانی که هیچ اعتقادی به حجاب ندارند استفاده کنیم، قطعا در تبلیغ موفق نخواهیم شد.

کارشناس مسائل تربیتی یکی از مشکلات تبلیغ را نهی کردن نوجوانان از چیزی است که لذت آن را چشیده اند خواند و گفت: وقتی ما به نوجوان یا جوانی می گوییم که فلان کار حرام را انجام ندهد او در جواب می گوید که لذت گناه سبب ارتکاب گناه می شود، بنابراین باید به دنبال راهی باشیم که گناه در نگاه جوان ما لذت بخش نباشد.

وی با بیان اینکه برگ برنده ما در زمینه تبلیغ فطرت می باشد، خاطرنشان کرد: وقتی چشیدن گناه و لذت آن مشکل نسل جوان ما است ما باید در مقابل باید به او چشاندن را نشان دهیم که وقتی جوان ببیند عبادت خداوند و کارهای خوب لذت فراوان و ماندگاری دارد و طعم عبادت را چشید، دیگر به دنبال گناه نخواهد رفت و به دنبال چشیدن طعم عبادت و محبت خداوند تبارک و تعالی و ائمه علیهم السلام است.

حجت الاسلام عباسی در پاسخ به این سوال که چه کاری باید انجام دهیم تا طعم محبت الهی را بچشیم؟ گفت: اولین راه این است که خودمان طعم عبادت و لذت بندگی را بچشیم، همانگونه که بزرگان دینی ما مانند آیت الله بهجت و حجت الاسلام انصاری شیرازی این محبت را چشیده بودند و به دیگران این محبت را چشاندند.

وی با اشاره به اینکه آن قدرتی که این مملکت را در بحران های نگه می دارد، قدرت معنویت است، گفت: ما باید در رفتار خود بیش از گفتارمان دقت داشته باشیم، به گونه ای که وقتی مردم یک روحانی را می بیندد به یاد پیغمبر بیفتند و بیش از گفتار ما مردم از رفتار و نحوه برخوردمان با تعالیم دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام عباسی اصلی ترین مطلبی که یک منبری باید بگوید را احکام، روایت و تفسیر قرآن دانست و اظهار داشت: امروز یکی از دواهای درمان آسیب های اجتماعی، آشنا کردن جوانان با احادیبث اهل بیت علیهم السلام است که اگر آنها با احادیث آشنا شوند به فرموده معصوم حتما تبعیت خواهند کرد.

کارشناس مسائل تربیتی ضمن تاکید براینکه نباید در منابر صرفا نقل قول از سخنان دانشمندان غربی شود، ابراز کرد: منابر ما از قرآن و حدیث دور شده است که باید فکری برای آن شود؛ و جوانان را با تعبد آشنا کرد زیرا جوانان تشنه تعبد هستند و تنها گفتن مطالب استدلالی برای هدایت جوانان کفایت نمی‌کند.

ارسال نظرات