۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۳۶۰۳۴
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

وضعیت رفاه و معیشت مردم باید ارتقا پیدا کند

وضعیت رفاه و معیشت مردم باید ارتقا پیدا کند
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه با رشد سریع و مستمر به شاخص های رشد اقتصادی مطلوب برسیم، گفت: وضعیت رفاه و معیشتی مردم بایستی ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی، مدیران واحدها صنعتی و معدنی استان لرستان، گفت: استان لرستان منابع طبیعیِ خدادادیِ فراوانی وجود دارد و این سرمایه عظیمی برای استان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در بخش معدن ۳ درصد سنگ های تزیینی دنیا و ۲۸ درصد سنگ های تزیینی کشور را در همین استان داریم و ۱۲ میلیارد مترمکعب آب استان و آب و هوای چهارفصل را یکی دیگر از امتیازات این استان است، افزود:  صورتی که کارآفرینان و سرمایه گذاران با ایجاد بستر کارگاهی و صنعتی در داخل استان بخواهند اقدام کنند، این دو مقوله مهم می تواند کمک شایانی به رشد و توسعه و ارتقای اقتصادی استان نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه داشتن نیروی متعهد و متخصص در کشور یک جایگاه ممتاز است و این خود باعث رشد اقتصادی و تولید خواهد بود، عنوان کرد: باید تلاش کنیم کارخانجاتی که مشکلاتی دارند را به وضعیت مطلوب برسانیم، چرا که ما عقب ماندگی هایی داریم و البته شاخص‌هایی داریم که در حد متوسط و زیر متوسط هستند و بعضی قابل هم قابل قبول نیست.

وضعیت رفاه و معیشتی مردم بایستی ارتقا پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه با رشد سریع و مستمر به شاخص های رشد اقتصادی مطلوب برسیم، گفت: وضعیت رفاه و معیشتی مردم بایستی ارتقاء پیدا کند، امروز نگاه به کشور به جهت اقتصادی باید نگاهی دارای رشد اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: اکنون بحمدالله در اقتدار نظامی به جایگاه خوبی رسیده ایم و آثار آن را می بینیم، اگر این اقتدار در بخش اقتصادی هم به وجود بیاید، در کنار اقتدار نظامی، دو بال امنیت و اقتصاد برای ما مهیا می‌شود، بنابراین به خاطر اینکه به جایگاه جهانی برسیم باید به جهت اقتصادی به آن نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه وجود جوانان به عنوان ثروت کشور ضروری است، گفت: اکنون پنجره جمعیتی ما یک پنجره جوانی است، اما رو به کاهش است، باید با وجود جوانان و نیروی کار کشور را صاحب ثروت کنیم و آن زیرساخت‌های لازم و تاثیر گذاری که می تواند دو قرن برای ما ایجاد ثروت کند و زیرساخت ثابت بشود، نیروی جوان است که اگر کاری در این خصوص انجام ندهیم رو به کاهش می‌رود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات