۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۳۴۶۳۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نباید به بهانه خنداندن مرز حیا و عفت شکسته شود

نباید به بهانه خنداندن مرز حیا و عفت شکسته شود
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی در رابطه به نمایش اخیر مورد انتقاد متدینین کاشان گفت: متدیّنین از اجرای قبلی نمایش ناراحت هستند و با مقصران مطابق با قانون برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در دیدار با گروه مطالبه گران عفاف، گفت: همه نسبت به حدود الهی، واجبات و محرمات متعصب هستیم که این نشانه تقوا و همان تعبیر رهبر معظم از کاشان به عنوان شهر مُکرّم است.

به گفته وی متدیّنین با لذت حلال هیچ مشکلی ندارند و مومنین با لذت حلال نه تنها مخالف نیستند بلکه آنرا جزء دین می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه با هنر مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم، گفت: کسانی که فیلم، نمایش نامه و یا کتاب می‌نویسند و اجرا می‌کنند باید نتیجه فعالیت آن‌ها در انسان‌ها ایمان و تعهد باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: طنز و فکاهی و خنده داریم، اما بحث ادب و حیا و عفت باید رعایت شود و نباید با هم خلط شوند و نباید به بهانه خنداندن مرز حیا و عفت شکسته شود و هیچ عقل سالمی شکستن مرز حیا و عفت را قبول نمی‌کند.

حجت الاسلام المسلمین حسینی تأکید کرد: عُقلا برای حیا و عفت مرز دارند نباید با هر وسیله‌ای حتی با منحط نمودن فرهنگ ملی و اسلامی، مردم را خنداند.

نماینده ولی فقیه در کاشان دررابطه با نمایش اخیر در کاشان، گفت: صدور مجوز نمایش از زمان مدیریت سابق ارشاد و براساس تأیید محتوا بوده است، اما امروز در زمان اجرای نمایش با محتوا مغایر واین نکته اصلی انحراف است.

وی ادامه داد: مجوز اجرای نمایش براساس مشاهده اولیه بوده است، اما چرا محتوا در اجرا تغییر می‌کند و زمان نمایش از ۸۰ دقیقه چند دقیقه‌ای بیشتر می‌شود و چه مطلبی در این زمان اضافه شده و یا چرا در اصل محتوا تغییر داده می‌شود مسائلی است که اگر ارشاد کاشان مقصر است فرماندار پیگیری کند و اگر عوامل اجرای نمایش آن را درست اجرا نکردند باید پاسخگو باشند.

به گفته وی اگر گفته می‌شود ارشاد با ادامه اجرا مخالفت کرده است، اما فرماندار موافقت کرده است، این برداشت صحیح نیست. فرماندار مانند ما دغدغه دارد و فرماندار مقصر نیست.

وی با بیان اینکه برای این سه روز مجوز رسمی که ۲۱ اردیبهشت داده شده و بلیط‌ها فروخته شده باید تدبیر شود، اظهار داشت: فرماندار با کمک و هماهنگی سایرین تعهد گرفته تا اجرا براساس مجوز داده شده باشد و مسئول بر نظارت بر اجرا هنگام اجرا باید در سالن حاضر باشد و تائید و رد محتوا را به فرماندار گزارش کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: فرماندار در مورد تخلف انجام شده با شما موافق است، اما ایشان لغو این سه روز را بر اساس مجوز داده شده ۲۱ اردیبهشت به دلیل تبعات اجتماعی بلیط‌های فروخته شده به مصلحت ندانست.

وی بر پیگیری موضوع تأکید کرد و گفت: برای اجرای سه روز تمدید شده نمایش، نیرو‌های ناظرِ شاخصی را تعیین کرده اند وعوامل اجرا، یا باید به محتوای اصلی مجوز داده شده متعهد هستند و اجرا می‌کنند و اگر عمل نمی‌کنند در آن صورت برخورد می‌شود.

لازم به ذکر است نمایش طنز هتل پرماجرا در کاشان که از ۱۰ تا ۲۴ اردیبشهت به مدت ۱۴ روز به روی صحنه رفت با واکنش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با استناد به تغییر محتوای نمایش و اعتراض متدینین کاشان روبرو شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات