۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۷۳۳۵۷۵
جهان تیغی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

نقش آیت الله سلیمانی در حل بحران های اجتماعی و امنیتی سیستان و بلوچستان

نقش آیت الله سلیمانی در حل بحران های اجتماعی و امنیتی سیستان و بلوچستان
جهان‌تیغی آیت‌الله سلیمانی را مردم‌دار و از اصلی‌ترین امید‌های مردم در حل مشکلات دانست و گفت: آن مرحوم نقش بسزایی در وحدت بین شیعه و اهل سنت داشت.

مهدي جهان‌تيغي، فعال رسانه‌اي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس سياسي خبرگزاري رسا، با تسلیت شهادت آیت الله سليماني گفت: آيت‌الله سليماني بيش از يك دهه امام جمعه زاهدان بود كه در این دوره مديريتی تعاملي و بي‌تنش داشت که وحدت شيعه و اهل سنت را حفظ و تعامل مذهبي را شکل داد؛ در دوره آیت‌الله سليماني نماز جمعه پر رونق بود و ایشان كه خطيبي توانمند بود، معاشرت خوبي با مردم شيعه و اهل سنت داشت.

اين فعال رسانه‌اي آيت‌الله سليماني را فردي به روز و داراي توان اغناي خواص و نخبگان توصيف كرد و ابراز داشت: در حدود پانزده سال امام جمعه بودن ايشان، يك يا دو بار بحث انتقال به استان‌هاي ديگر پيش آمد، اما مردم درخواست كردند كماكان در سيستان و بلوچستان حضور داشته باشد و باعث تمديد ماندن ايشان شد.

وي از ارزشمند بودن تجربه شهيد آيت‌الله سليماني در برقراري وحدت بين شيعيان و اهل تسنن و جمع آوري اين تجربيات سخن گفت و اظهار داشت: همانقدر كه شيعيان حرف‌هاي زيادي از اين عالم ارزشمند دارند، خواص اهل سنت نيز خاطرات خوبي از رفتار و نحوه تعامل آيت‌الله سليماني دارند.

جهان‌تيغي معاشرت آيت‌الله سليماني با مردم را قوي و با تدبير ارزيابي كرد و توضيح داد: بحران‌هاي اجتماعي و امنيتي در دوره اين عالم شيعه منطقه سيستان و بلوچستان به وجود آمد كه مدبرانه با مسائل برخورد می كرد و خيلي موارد را با ريش‌سفيدي و مردم‌داري ختم به خير كرد.

اين فعال رسانه‌اي آيت‌الله سليماني را محل رجوع شيعه و سني در حل مشكلات و پيگيري مطالبات عنوان كرد و گفت: وي يك چهره سياسي فراجناحي بود؛ خط و ربط‌هاي وي با انقلاب و رهبر معظم انقلاب بود كه در نهايت نيز با شهادت عاقبت به خير شد.

وي مردم‌داري آيت‌الله سليماني را ستود و افزود: درب دفتر ايشان به روي عموم شيعيان و اهل سنت باز بود و دعوت همه ولو مردم عادي را مي‌پذيرفت؛ وي مجالس زيادي در سطح استان برپا می کرد؛ استان را بارها و بارها شهر به شهر رفت و سركشي‌هاي مدام به امور مردم داشت.

جهان‌تيغي گفت: با وجود مشغله‌هاي زياد، هميشه با مطالعه بود و با وجود اينكه رسانه تخصص ما بود اما وي مطالب جديدتري را مطرح مي‌كرد؛ البته در سخنراني‌ها هم مشخص بود كه درباره موضوع بحث مطالعه داشته و نكات دقيق و مشخصي را مطرح مي‌كرد؛ در خطابه نيز لحني شبيه شهيد بهشتي داشت.

اين فعال رسانه‌اي درباره خدمات آيت‌الله سليماني به مردم سيستان ابراز داشت: در دوره وي فتنه 88، فتنه عبدالمالك ريگي و ناامني‌ها و تنش‌هايي ايجاد شد كه ممكن بود به چالش اجتماعي در استان تبديل شود؛ اما دور از واقع نيست كه بگوييم آيت‌الله سليماني در حل و جلوگيري از به وجود آمدن بخشي از بحران‌هاي يكي دو دهه اخير بين شيعيان و اهل سنت، نقش بسزايي داشته است.

ارسال نظرات