۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۲۹۸۵۱
سعید محمدی:

هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت

هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان قم با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال جاری گفت: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تامین کالای اساسی گفت: در ابتدا باید متذکر شویم که علاوه بر قرار گرفتن در ایام پایانی سال، ماه مبارک رمضان هم در پیش است که از نظر تامین کالاهای اساسی، از اهمیت خاصی برخوردار است و لازمه اش این است که یک برنامه ریزی دقیق در زمینه تامین کالاهای اساسی داشته باشیم که خوشبختانه این کار انجام شده است و با توجه به موجودی ای که تا کنون داریم، هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت

سعید محمدی افزود: اگر بخواهیم گزارش مختصری از فعالیت های امسال داشته باشیم، می توان گفت طبق آمار موجود، از ابتدای سال تا کنون 143 هزار و 846 تن گندم وارد استان کردیم و همچنین بالغ بر 10 هزار و 287 تن خرید تضمینی گندم بوده که با توجه به موجودی ای که از قبل داشتیم مقدار توزیع گندم بین کارخانجات، 147 هزار و 497 تن بوده است و می توان گفت الان هم بالغ بر مصرف سه ماه گندم در سیلو ها ذخیره داریم.

وی گفت: در موضوع برنج، از ابتدای سال تا کنون با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، 4 هزار و 876 تن برنج وارداتی هندی و پاکستانی و تایلندی داشتیم که برای تامین برنج و تنظیم بازار بوده و موجودی ما به 4 هزار و 279 تن از انواع برنج هندی و پاکستانی است.

سعید محمدی ادامه داد: در مورد شکر نیز از ابتدای سال 7 هزرا و 145 تن توزیع برای مصرف خانگی یا صنعتی داشیتم وکه 127 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و الان 2 هزار و 533 تن موجودی شکر می باشد که مجموعاً 6 هزار و 812 تن موجودی انبار کالای اساسی ما است که می توان اطمینان داد هیچ مشکلی برای پایان سال نخواهیم داشت.

هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت

مدیر کل اداره غله اظهار کرد: در مسئله توزیع آرد هم ما هیچ مشکلی نداشتیم و نسبت به سال گذشته، ماهانه بالغ بر 600 تا 700 تن به افزایش توزیع داشتیم. علت این افزایش توزیع هم این است که از خرداد ماه سال جاری، از طرف دولت طرحی برای آزادسازی برخی صنایع مثل نان فانتزی که مشمول آرد یارانه ای می شدند اجرا شد که به نظر بنده این تصمیم درستی بود زیرا برای این دسته از محصولات، هیچ نرخی تعریف نشده بود و می‌بایست این صنایع به صورت رقابتی کار می کردند و هیچ توجیهی برای اخذ آرد یارانه ای وجود نداشت زیرا این آرد برای مردم است، باید تبدیل به نان بشود و به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: از زمانی که این طرح شروع شد، یک سری شایعاتی مبنی بر کمبود در آرد و نان پخش شد که دولت نمی تواند آرد مورد نیاز مردم را تامین کند و متاسفانه این شایعه خودش باعث شد که مردم بیشتر به نانوایی ها هجوم ببرند و منجر به ایجاد صف های طولانی شد و همچنین با توجه به اختلاف قیمت زیادی که در بحث آرد به وجود آمد، برای تعداد محدودی از نانوایی ها ایجاد انگیزه ایجاد کرد که این آرد یارانه ای را پخت نکنند و به جای اینکه این نان به سفره مردم برسد، به صورت آزاد و خارج از شبکه توزیع آرد، به صنایع و دامداری ها فروخته می شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اریا ترک
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
اداره غله هر دولتی میاد میگه کارش درسته. ولی در عمل نه باید آرد کلا آزاد سازی بشه.چرا لقمه دورسرمون بچرخونیم.بابا جان آخه چه کاریه.کجای دنیا ظایعات یک کالای تولیدی. چند برابر خود کالا هست .۴۰۰ تومان چی میدن یارو میاد ۱۰۰ تا لواش میگیره میده سگ گله چرا چون ارزانه.تا قیمت نان در سمت مردم درست نشه اش همین اش و کاسه همان کاسه..آبان سوپریها. نان‌های زیرزمینی خیلی درآمدشان از نانوایی بیشتره.کل دخل یه لواشه متوسط با ۷ تا سهمیه و ۳۰ در صد بزور ۱۱۰۰ یا ۱۲۰۰ میشه. ۱۰ بسته نان که معلوم نیست کجا تولید شده ۴ میلون دخل داره برای مغازه ها.اونوفت تو این وانفسا تورم کرانی مایه خشک اصلا نیست ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ قیمت دادن یعتی کیلویی ۱۵۰ هزار تومان چند وقت پیش کیسه بود ۳۰۰ هزار. یعنی خدا وکیلی دولتیا نمیدونن نانواهاوبا بدبختی دارن کار میکنن...ازاین در جریمه ازاونور پیش مردم شدن دزد .از طرف خانواده ها خراب )یه برسی کنید آمار طلاق در نانواها خیلی بیشتر از قشر هلی دیگه هست.... تورو خدا شما دیگه اذیت نکنید تا ببینیم خدا چی میخواد اکه وضع اینجور ادامه پیدا کنه معلوم نیست چه بر سر نان و نانوا بیاد
0
0