۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۲۹۷۹۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

جامعه روحانیت بعثت معنوی را سرلوحه امور قرار دهد

جامعه روحانیت بعثت معنوی را سرلوحه امور قرار دهد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، یکی از وظایف روحانیت را تحقق بعثت معنوی دانست و گفت: روحانیون باید بیشتر مراقب رفتار، گفتار و اعمالشان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم جشن عید سعید مبعث و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استان، ضمن تبریک عید مبعث، گفت: خدا را شاکریم که ما را به دستاورد بعثت یعنی هدایت و ایمان آشنا، معتقد و باورمند کرد.

وی افزود: از برکات بعثت همان است که در این عصر و زمان اتفاق افتاده و آن است که انقلاب اسلامی ایران تبدیل به انقلاب اسلامی در جهان خواهد شد و مستکبران جهان را از کرسی عزت و شوکت پوشالی و سیطره استکباری به زیر می آورد و براساس اراده الهی مستضعفین جهان را به حاکمیت می‌رساند.

امام جمعه ساری ادامه داد: امروز روحانیت شاکر خداوند متعال است که نه تنها نقش یک مسلمان و بلکه در نقش یک مبلغ دین ظاهر شده و لباس پیامبر بزرگوار را بر تن دارد، وظیفه و رسالت ایشان را بر دوش می کشد و پذیرفتند که وارثان پیامبر گرامی اسلام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که رسالتی که به پیامبران واگذار شده هم شیرینی و هم تلخی دارد، گفت: شیرینی‌های نهفته در تلخی‌ها به مراتب شیرین‌تر است، ما وارثان آن بزرگواران باید همه را اعم از شیرینی و تلخی‌ها را بپذیریم، پوشیدن این لباس پوشیدن لباس ترویج و تبلیغ دین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سختی‌هایی که پیامبران در مسیر رسالتشان متحمل شدند، آیه ۷۹ سوره توبه را قرائت کرد و یادآور شد: مسلمانان، مهاجرین و انصار در زمان جنگ و سختی‌ها نیز کنار پیامبران بودند، اما منافقان تنها در زمان آسانی در کنارشان بودند.

وی با بیان این که 44 سال است که کشورمان در معرض تهدید و تحریم های دشمنان قرار دارد، افزود: در طول این چهار دهه همواره ملت ایران در برابر فتنه های دشمنان مقاومت کرده است و دلیل همه این ناملایمات و دشمنی ها، گسترش اسلام ناب است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمن عوامل خود را حساب شده برای توهین و اعمال فشار به روحانیت می فرستد، گفت: همانطور که شرایط خوب را می‌پذیریم این شرایط بد را باید بپذیریم که لذت‌بخش‌تر است و هم اینکه خودمان را برای انواع زشتی‌ها و زیبایی‌ها آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که لباس روحانیت لباس رسمی سربازان حضرت ولیعصر(عج) است، خاطرنشان کرد: عزت و احترامی که این لباس بین مردم دارد به‌خاطر کارکرد خوب صاحبان این لباس در طول تاریخ بوده، البته عده‌ای هم به این لباس صدمه‌های فراوان زدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که کسانی که لباس روحانیت را بر تن می کنند باید بیشتر مراقب رفتار، گفتار و اعمالشان باشند، تصریح کرد: بعثت نبی مکرم اسلام بعثت از خلق به سوی خالق بوده است و امروز وظیفه روحانیت تحقق بعثت معنوی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات