۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۲۹۶۵۶
مدیر حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید
حجت الاسلام والمسلمین فاضل طی نشستی خبری از شروع پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، در نشست خبری آغاز پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به پذیرش هرساله این مرکز اظهار داشت: ما طبق روال هر ساله برای تکمیل کادر، نیرو و منابع انسانی در عرصه تعلیم و تربیت در سه مقطع عمومی و سطوح تکمیلی ۲ ، ۳ و ۴ پذیرش حوزه های علمیه خواهران در ۲۸ استان به طور رسمی و یک جا شروع خواهد شد.

وی در ادامه افزود: قریب به ۵۰۰ مدرسه در سطح 2 وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق آنها برای جذب داوطلب اعلام آمادگی کرده اند و شروع همزمانی در پذیرش خواهران گرامی خواهند داشت و شروع پذیرش امسال نیز مصادف با بعثت رسول گرامی اسلام(ص) خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: امیدوارم بعد از پشت سر گذراندن ایام کرونا که شرایط تربیت به طور متناول امکان پذیر نبود، رویه تربیت حضوری و مستقیم خواهران در حوزه علمیه پیش گرفته شده و با فروکش کردن طبع کرونا شرایط تربیتی مناسبی را برای خواهران حوزه علمیه فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهار داشت: در برخی از استان‌ها ۱۷ رشته سطح ۳ داریم و قریب به پنج رشته سطح ۴ که در نظام معادل سازی، معادل ارشد و دکتری دانشگاه خواهد بود نیز هم زمان اعلام پذیرش خواهیم داشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز کرد: ما در سال ۱۴۰۱ اولین برنامه پنج ساله حوزه های علمیه خواهران را تصویب کرده و به اجرا گذاشتیم و متعهد شده‌ایم که در افق ۱۴۱۴ بتوانیم کاری کنیم که خواهران در امور مربوطه به خود مرجعیت علمی پیدا کنند و به همین جهت تمامی تلاش و اهتمام سازمان و برنامه های آن معطوف به این هدف خواهد بود تا سطوح عالی حوزه های علمیه را تقویت ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل  در پایان بیان داشت: اگر قرار است که خواهران در امور مربوط به خود مرجعیت پیدا کنند و امور به آنان سپرده شود، طبعاً باید در سطح سه و چهار حوزه علمیه خواهران سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کنیم و تمام اهتمام خود و مرکز را به این سمت سوق دهیم.

ارسال نظرات