۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۲۹۳۶۲
آیت الله خاتمی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن مهر پایان پیروزی انقلاب مردم بر تمام توطئه های استکبار است

راهپیمایی ۲۲ بهمن مهر پایان پیروزی انقلاب مردم بر تمام توطئه های استکبار است
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز انقلاب یک درخت تنومندی است که دشمنان حتی قدرت تحریک یک برگ آن را ندارند و این چیزی جز قدرت الهی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به باور به قدرت مطلق الهی در زندگی گفت: باور به قدرت الهی غرور شکن است، شما مردم قدرت الهی را چهل و چهار سال پیش هم دیده اید که چگونه رژیم پهلوی را نابود کرد.

وی افزود: قدرت الهی رژیم پهلوی و دست استکبار را مثل برف آب کرد و اگر دشمنان شما فکر می کردند که انقلاب شما به اینجا می رسد لحظه ای در حمله نظامی به شما و انقلابتان تردید نمی کردند و بحمدالله امروز انقلاب یک درخت تنومندی است که دشمنان حتی قدرت تحریک یک برگ آن را ندارند و این چیزی جز قدرت الهی نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور در راهپیمای را تعظیم شعائر دانست و ابراز کرد: هرکجا که نام انقلاب اسلامی است نام دین و معنویت هم هست و تجلیل از این نظام اسلامی تعظیم شعائر است.

وی ادامه داد: هر روز دهه فجر برای افرادی که آن روزها را درک کرده اند، حادثه و خاطره است، این انقلاب بزرگ قرن جای تحلیل بسیار دارد و ما تنها کشوری هستیم که در جهان ۴۴ سال است که جشن انقلاب می‌گیریم، کشورهای دیگر این شکوه و عظمت را ندارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، خاطرنشان کرد: تکلیف شرعی برای آنهاست که می‌بینند دین به صحنه آمده است؛ این نظام و حکومتی را که دغدغه اش حفظ دین است، باید تقویت کرد تا بماند اما تکلیف میهنی است از آن جهت برای همه آنان که به استقلال ایران می‌اندیشند.

املم جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران کشوری است که تحت الحمایه هیچ قدرتی نیست، تصریح کرد: فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ورزند، در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: قرآن حضور در صحنه را یک تکلیف می‌داند لذا مؤمنین در همه عرصه‌هایی که قرآن آن را «امر جامع» می نامد، باید حضور یابند و حضور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن از جمله آن موارد است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور در راهپیمایی فردا مصداق شکر نعمت و وفای به عهد است و درواقع حضور در راهپیمایی فردا وفای به عهدی است که با امام (ره) و شهدا بسته ایم.

آیت الله خاتمی راهپیمایی 22 بهمن را نماد وحدت مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور ملت ایران نماد وحدت و ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی است که در این ایام گذشته برای از بین بردن انقلاب خیز برداشته بودند و راهپیمایی فردا مهر پایان پیروزی انقلاب شما مردم بر تمام توطئه ها است.

خطیب نماز جمعه پایتخت افزود: راهپیمایی فردا نماد بصیر ملت ایران است که دشمن شناس هستند و راه مقابله با دشمن را می دانند.

وی با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری تصریح کرد: امامین انقلاب این شیوه را از پیغمبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) آموخته اند، همه سلایق این کار را تحسین کردند اما باید بگویم که باید همه رهنمودهای ولایت را بشنویم و به آن عمل کنیم.

آیت الله خاتمی اعتکاف امسال را همراه با ویژگی های خاص برشمرد و گفت: ویژگی شاخص اعتکاف امسال حضور گسترده دهه هشتادی های بود که نشان از ایمان بالا و انقلابی بودن دهه هشتادی ها است و این حضور معنوی امیدهای دشمنان را ناامید کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مراسم جشن فرشته ها خاطرنشان کرد: این مراسم دنیای از عاطفه بود، رهبر حاضرین را دخترم خطاب کرد و این درسی برای والدین و مربیان است که اینچنین باید با کودکان و نوجوانان برخورد کرد.

ارسال نظرات