۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۲۷۰۴۸
آیت الله مهدوی:

«طرح ولایت» بستری برای فراگیری اندیشه های آیت الله مصباح یزدی است

«طرح ولایت» بستری برای فراگیری اندیشه های آیت الله مصباح یزدی است
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی آیت الله مصباح یزدی گفت: طرح ولایت بستری برای فراگیری علوم آیت الله مصباح یزدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت علامه مصباح یزدی در مدرسه صدر بازار اصفهان، با اشاره به شخصیت علمی و معنوی علامه مصباح یزدی، گفت: بزرگانی نظیر آیت الله مصباح یزدی نیازمند چنین مراسماتی نیستند بلکه این ما هستیم که برای بهره بردن از فضائل و علوم و معارف ایشان نیازمند چنین برنامه‌هایی هستیم. آیت الله مصباح یزدی طرح ولایت را بستری برای استفاده افراد از علوم ایشان معرفی کردند.

وی ادامه داد: راه کاربردی علوم علامه مصباح یزدی همین دوره های طرح ولایت است که در اصفهان نیز برگزار شده است و برکات بسیاری این طرح ولایت داشته است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: بنابر روایات تواضع سر عالم و نداشتن حسد چشم آن است، حقیقتا آیت الله مصباح در این زمینه نیز سرآمد بودند و در عمل ایشان نیز این موضوع بروز و ظهور داشت، روایت می‌فرماید گوش عالم فهم است، زبان عالم صداقت است و حفظ این علم بر کسی است که مرتب جستجو می‌کند تا بر علم خود بیافزاید و قلب این عالم حسن نیست و عقل آن شناخت اشیاء است.

استاد درس خارج حوزه علمیه نوآوری‌های علامه مصباح یزدی را برخاسته از ویژگی‌های علمی و معرفتی ایشان دانست و تصریح کرد: روایت می‌فرماید دست عالم رحمت است، پای آن زیارت علما و تمام تلاش آن حفظ سلامت و حکمت آن اجتناب از شبهات و محل استقرار آن نجات و مرکب آن وفای به عهد است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات