۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۷۲۶۹۹۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی بیان کرد؛

حجاب و عفاف؛ رهاوردی عقلانی و فطری

حجاب و عفاف؛ رهاوردی عقلانی و فطری
حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: حجاب و عفاف قبل از اینکه یک مسئله شرعی، قانونی و یا حتی عرفی باشد یک دستاورد عقلی و فطری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب و روحانیان استان، با اشاره به 17 دی سالروز جنایت فرهنگی کشف حجاب، اظهار داشت: شرع، عرف یا قانون بر فریضه آسمانی حجاب و عفاف تأکید کرده‌اند.

وی افزود: تمام تلاش امپراطوری رسانه‌ای غرب همواره بر این استوار بوده که اصل قرآنی حجاب و عفاف را از منظر عقلی و حتی در برخی موارد از ساحت شرعی خارج کند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: امپراتور رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند تا بتواند حجاب و عفاف را با کلیدواژه التقاطی و مغالطه آمیز «اجباری» به حاکمیت انتساب داده و سپس با حمله به آن، حاکمیت را با چالشی از جنس نافرمانی مدنی روبرو کند.

وی ادامه داد: هدف رسانه‌های غربی این است که در بستر این نافرمانی مدنی سایر برنامه‌های خود را در حوزه فرهنگی -اجتماعی و درنهایت در حوزه سیاسی پیگیری نماید.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف برای بانوان، تصریح کرد: الزام عقلی و تائید شرعی عفاف و حجاب مبتنی بر ویژگی‌های ظاهری و باطنی بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: بشر از دیرباز جهت حفاظت از دارائی خود علاوه بر ایجاد پوشش، به‌موازات افزایش دارائی، پوشش آن را نیز تقویت می‌نموده است. به همین دلیل به‌تناسب افزایش سرمایه‌های نقدی، کیف، گاوصندوق و بانک را جهت حراست از دارائی خود ایجاد نمود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: عاقلان از اشیای گران‌بهاتر، بیشتر محافظت می‌کنند، همه افراد از وسایل زندگی‌شان یک‌جور نگهداری نمی‌کنند. کتاب، لباس، مواد غذایی، پول و طلا هر یک جای خاصی دارند

وی اضافه کرد: درواقع نوع حفاظت از هر چیزی متناسب باارزش آن است. این دستور عقل است که بایدشی ء گران‌بها را از معرض زوال و تعرض حفظ کرد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اظهار کرد: از سوی دیگر همان‌طور که مرد در برخی شاخص‌ها همچون قدرت بدنی، غالباً دارای برتری نسبت به زن است، زن نیز از منظر ظرافت و زیبایی در خلقت، نوعاً دارای ارزش بیشتری است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به این موضوع می‌توان گفت زن از منظر ظرافت و زیبایی دارای وجود باارزش‌تری است به همین دلیل باید قدر خود را بداند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات