۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۲۳۳۶۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

پنل‌های خورشیدی در اماکن مذهبی برای صرفه جویی در مصرف برق است

پنل‌های خورشیدی در اماکن مذهبی برای صرفه جویی در مصرف برق است
اصفهان - حجت الاسلام بلک گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی در اماکن مذهبی تحت پوشش اوقاف با هدف صرفه جویی در مصرف برق، درآمد زایی و تشویق مردم از انرژی خورشیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین بلک در دیدار با فرماندار کاشان، گفت: موقوفات شهرستان کاشان با موقوفات اصفهان برابری می‌کند.

وی استفاده از پنل‌های خورشیدی در اماکن مذهبی تخت پوشش مدیریت اوقاف را با هدف صرفه جویی در مصرف برق و درآمدزایی اعلام کرد و افزود: استفاده از پنل‌های خورشیدی زمینه تشویق مردم برای استفاده از برق خورشیدی فراهم کرده که نمونه آن در روستای سن سن کاشان است. 

حجت الاسلام بلک رویکرد جدید اوقاف در بخش بقاع متبرکه را سرمایه گذاری برای رسیدن به درآمد‌های پایدار دانست و گفت: اوقاف درعرصه اقتصادی و تولید برق در سال جاری برای ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف اصفهان به عنوان بیشترین دارنده پنل‌های خورشیدی بین دستگاه‌های دولتی است، اظهار داشت: بر همین اساس سال گذشته یک نیروگاه بزرگ یک مگاواتی در کاشان توسط این نهاد ایجاد شده است.

مدیر کل اوقاف و امور حیریه استان اصفهان در ادامه از اخذ مجوز مزرعه تولید پنج مگاواتی برق خورشیدی خبر داد و گفت: در صورت تحقق مزرعه تولید پنج مگاواتی برق خورشیدی بخش قابل ملاحظه‌ای برق در استان تولید می‌شود.

حجت الاسلام بلک همچنین از فرمانداری شهرستان کاشان به دلیل همکاری با اوقاف و امور خیریه کاشان برای برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان تقدیر و تجلیل کرد.

محمدشریف زارعی فرماندار کاشان نیز با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، گفت: بصیرت دینی و آگاهی مردم ولایتمدار ایران مهمترین عامل برای گذر از فتنه‌ای است که دشمن برای کشور برنامه ریزی کرده بود.

وی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه ثابت کردند همیشه بیدار و آگاه و آماده برای خنثی نمودن برنامه‌های خاص دشمن در کشورهستند.

فرماندار شهرستان کاشان در یادآور شد: شهرستان کاشان از موقوفات زیادی برخودار است که ریشه در دیانت مردم متدین منطقه دار المومنین کاشان دارد.

لازم به ذکر است، در این دیدار مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با اهدای یک جلد قرآن کریم و لوح سپاس با امضای سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از محمد شریف زارعی فرماندار کاشان تقدیر و تجلیل کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات