۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۲۱۳۷۱
آیت الله حسینی بوشهری:

در کنار مذاکره برای براندازی نظام برنامه دارند/ برخی عجولانه بر آتش فتنه دمیدند

در کنار مذاکره برای براندازی نظام برنامه دارند/ برخی عجولانه بر آتش فتنه دمیدند
امام جمعه قم گفت: در اتاق همجوار میز مذاکرات برنامه براندازی انقلاب را دارند و این اوج خباثت دشمنان است که پشت سر به منافقان تجزیه طلب لبخند می زنند‌.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و سیره رسول خدا گفت: پیامبر نه تنها برای مردم عصر خود بلکه برای مردم تمام اعصار از سوی خدای متعال به عنوان الگو معرفی شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره ای به آخرین روز از هفته وحدت کرد و ادامه داد: مقصود از وحدت، شیعه شدن سنی و یا بالعکس نیست بلکه امام از نام گذاری هفته وحدت استراتژی مهمی داشتند چرا که اگر جامعه اسلامی وحدت داشت یمن و فلسطین تنها نمی ماند و تنها ماندن این مسلمانان به جهت تفرقه بین جامعه مسلمین است.

استاد حوزه علمیه قم با ابراز همبستگی ملت های مسلمان در مقابل دشمنان اسلامی اظهار کرد: در سایه وحدت استعمار و استکبار جرات سخن گفتن بر علیه مسلمانان نخواهند داشت اما چه کنیم که دشمن با استفاده از تفرقه به جنگ بین شیعه و سنی و گاهی شیعی شیعی دامن می زند، در کنفرانس های وحدت به بیانیه ها اکتفا نشود و با کار عملی باید بیداری در جان اسلام به وجود بیاید.

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم عنوان کرد: امروز به برکت فاطمه معصومه(س) حوزه علمیه روز به روز پیشرفت پیدا می کند و بشارت های مربوط به آخرالزمان را آرام آرام مشاهده می کنیم که علم از این سرزمین به شرق و غرب عالم منتشر می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با تشریح حوادث و آشوب های اخیر خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه ریزی ها در اتاق فکر دشمنان ما قبل از این حادثه بوده و دشمنان به دنبال یک بهانه برای اجرای نقشه های شوم خود در ایران می گشتند و عده ای هیجان زده و عجولانه دست به اقدامی بردند که در تاریخ کشور ما می ماند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در اتاق همجوار میز مذاکرات برنامه براندازی انقلاب را دارند و این اوج خباثت این کشورهای استعمارگر است که پشت سر به منافقان تجزیه طلب لبخند می زنند.

وی با اشاره به اینکه برخی عجولانه به آتش فتنه دامن زدند، ابراز کرد: این انقلاب همچنان در معرض امتحان است اما معتقدم شما مردم که پای این انقلاب ایستاده اید با گام هایی محکم ادامه خواهید داد و در روز جمعه با حضور در راهپیمایی این پیام را به مسئولان دادید که ما به وظیفه خود عمل کردیم و شما هم به فکر رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی ملت باشید و به دشمن پیام مهم تری دادید که با همه مشکلات پای این انقلاب ایستاده ایم.

امام جمعه قم در خطبه اول با اشاره به عوامل ترک گناه ابراز کرد: توجه به پیامدها و آثار اجتماعی و اخروی گناه انسان متفکر را از ظلمات و تاریکی ها نجات می بخشد چرا که یکی از آثار گناه خروج از ولایت الله و ورود به ولایت شیطان است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: گناه پرده شرم و حیاء انسان را می درد لذا در دعای کمیل حضرت امیرالمومنین (ع) از خدا درخواست می کند که گناهانی که موجب پرده دری و بی حیایی می شود از من ببخش و بدانید که فتنه گران و آشوب گران با بی حیایی کار خود را جلو می برند.

ارسال نظرات