۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۱۷۸۰۰
حجت الاسلام فیاض خبرداد؛

یادواره شهدای شمال اصفهان با روشی متفاوت برگزار می‌شود

یادواره شهدای شمال اصفهان با روشی متفاوت برگزار می‌شود
اصفهان _ امام جمعه شمال اصفهان گفت: یادواره شهدای شمال اصفهان در بازه زمانی حدود دو ماه و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید روح الله فیاض امام جمعه شمال اصفهان، عصر امروز در جمع ائمه جماعات شمال اصفهان، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شمال شهر اصفهان، گفت: این یادواره به مدت حدود دو ماه برگزار خواهد شد. مخاطب اصلی این یادواره عموم مردم و قشری است که کمتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا هستند و با زبان هنر و روش‌ها و ابزارهای مختلف این جهاد تبیین را در سطح جامعه ارائه خواهیم کرد.

حجت الاسلام فیاض در ادامه خاطرنشان کرد: مسجد تراز انقلاب اسلامی مسجدی است که در خط مقدم تبیین انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه باشد. در یادواره شهدای شمال اصفهان همه نهادهای فرهنگی اجتماعی نظیر مساجد، پایگاه‌های بسیج، فرهنگسراها، شهرداری‌های مناطق، هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی منطقه و شهر نقش آفرینی خواهند داشت و یادواره متفاوتی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: یادواره شهدای شمال شهر اصفهان محدود به چند ساعت و یک مکان نیست، بلکه این یادواره در بازه زمانی حدود دوماهه‌ای که برگزار می‌شود نقاط مختلف شمال شهر اصفهان نظیر پارک‌ها، اماکن عمومی، فرهنگسراها و محیط‌هایی متفاوت از مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را به عنوان محلی برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه در نظر دارد.

مسؤول یادواره شهدای شمال شهر اصفهان، اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت برای اقشاری که ارتباط کمتری با جامعه مذهبی و انقلابی دارند و ممکن است با مبانی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ناآشنا باشند تبیین کرد و هدف از یادواره شهدای شمال اصفهان نیز همین مسأله است، راهکار آن هم استفاده از ابزار هنر، رسانه و ابزارهای نوین فرهنگی است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات