۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۱۶۶۹۹
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

لزوم نهادینه سازی فرهنگ خیّری در کشور

لزوم نهادینه سازی فرهنگ خیّری در کشور
نوری گفت: اثر تربیتی مدرسه سازی از خود ساختمان سازی برتر است؛ زیرا نهادینه سازی فرهنگ خیّری از مدرسه سازی مهم‌تر و برتر است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آئین بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و پدر مدرسه سازی ایران، محمدرضا حافظی که در دبیرستان شهید مدنی تهران برگزار شد، با تشریح شخصیت محمدرضا حافظی اظهار کرد: فعالیت تجاری و بازگانی، هرگز یاد مرحوم حافظی را از خداوند غافل نکرده بود و ایشان همواره در مسیر رضای الهی حرکت می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم آموزش و پرورش شخصیت حافظی را به عنوان نماد یک خیّر بزرگ مدرسه ساز به آینده سازان این کشور معرفی کند، اظهار کرد: خیرین، انسان‌هایی هستند که از داشته‌هایشان گذشتند و به احداث مدرسه پرداختند، بنابراین اگر بتوانیم خیرین را به خوبی معرفی کنیم دانش آموزانی خیر و نیکوکار در آینده پرورش خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر خیران مدرسه ساز را بهتر معرفی کنیم دانش آموزان به فعالیت‌های خیریه و حسنه تشویق می‌شوند، گفت: اثر تربیتی مدرسه سازی از خود ساختمان سازی برتر است، زیرا نهادینه سازی فرهنگ خیری از مدرسه سازی مهم‌تر و برتر است.

آقای نوری گفت: کار خیر در امر مدرسه سازی در تحقق ساحت‌های شش‌گانه تربیتی بیشتر است، لذا دانش آموزان باید در جریان این فعالیت خداپسندانه قرار گیرند.

ارسال نظرات