۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۷۱۵۱۰۵
یادداشت؛

چرا آقای جنتی؟

چرا آقای جنتی؟
امام مسلمین با صدور حکمی مردی انقلابی در سن ۹۶ سالگی را به مهم‌ترین نهاد نظام اسلامی معرفی می‌کند تا به ما بفهماند که حفظ انقلاب نیازمند عمار‌های قرن حاضر است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در یادداشتی با عنوان «چرا آقای جنتی؟» به تبیین نقش برجسته آیت الله جنتی در حفاظت از نظام و مقابله با ضد انقلاب در دوران های مختلف پرداخته است.

متن این یادداشت بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

"مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا"سوره احزاب، آیه 23

چرا آقای جنتی؟

در تاریخ 26/4/1401 مقام‌معظم رهبری مدظله العالی براساس اصل نود و یک قانون اساسی، طی حکمی حضرت آیت‌الله حاج شیخ احمد جنتی را برای یک دوره جدید شش ساله به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب نمود. سئوال این است که چرا مقام‌معظم رهبری مدظله العالی اصرار به حضور مردی نود و شش ساله در این منصب مهم و حساس دارد؟ علت و چرایی آن چیست؟

در یک کلام او مرد علم و عمل است و مردی انقلابی حاضر در صحنه هاست. از تبیین مسائل در هر حادثه‌ای فروگذار نکرده و مانند عمار از رهبرش حمایت کرده و جان و آبروی خود را برای حفظ انقلاب و اسلام گذاشته‌است

سابقه درخشان و ریل‌گذاری صحیح وی در مسیر مستقیم و ثبات قدم از قیام امام‌خمینی رضوان‌الله‌علیه در سال چهل و دو از وی چهره ای قابل اعتماد، ماندگار و الگو ساخته‌است که می تواند با نشاط و با صلابت تا آخرین نفس در خدمت انقلاب، اسلام و ملت هوشیار ایران باشد.

آیت الله جنتی با روحیه ظلم ستیز پشت سر بنیانگذار جمهوری اسلامی با طاغوت و مستکبرین به مبارزه پرداخت و حبس و تبعید و تمامی سختی ها را به خود هموار نمود تا انقلاب اسلامی پیروز شد.

در ابتدای انقلاب با حکم حضرت امام‌خمینی رضوان‌الله‌علیه حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اهواز و تهران شد. وی استوار و باصلابت به پرونده وابستگان رژیم طاغوت رسیدگی می کرد و از هیچ تهدیدی هراس نداشت.

در سال شصت که دستگیرشدگان منافقین در محوطه دادسرای انقلاب اهواز از تعداد مأمورین بیشتر شده بود با سهل انگاری یکی از مأمورین بین منافقین و مأمورین درگیری ایجاد شد. منافقین از این موقعیت سوء استفاده نموده و حضرت آیت‌الله جنتی حاکم شرع را به گروگان گرفته و در نمازخانه بازداشت تا بعد از تسلط بر محیط نسبت به اعدام وی اقدام کنند. به گفته‌ی شاهدان؛ خونسردی و شجاعت در برخورد با گروگان گیران موجب تضعیف روحیه آن ها شده بود. هر چند در این درگیری منافقین به هدف خود نرسیدند و خلع سلاح شدند. و آنگاه که پسرش در تیم نظامی منافقین قرار گرفت و در 21/3/1361 در عملیات نظامی کشته شد. ولی زحمت و مرارت تربیت نوه خود را به‌عهده گرفت که متأسفانه در نوجوانی و به‌عنوان بسیجی؛ حین امر به معروف نهی از منکر در یک سانحه رانندگی کشته شد و نیز ایست قلبی همسرش در 6/1/1394 و سایر مصیبت‌ها اثری بر این مرد خدا نگذاشت و در هر مصیبت آن را امتحان الهی دانسته و جبین بر سجده شکر گذاشته و تسلیم امر خدا می‌شد.

این ستاره درخشان انقلاب از دوره اول شورای نگهبان در سال 1359 به‌عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال 1371 دبیری شورا را برعهده داشت. و وقتی امام مسلمین وی را در سال هفتاد و یک به امامت جمعه موقت تهران منصوب کرد خطبه‌های آتشین و دشمن‌شکن و غرّاء وی دشمنان را به هراس و دوستان را شاد می‌نمود. وی تا سال 96 به این وظیفه به‌خوبی عمل نمود. عضویت پنج دوره در مجلس خبرگان رهبری و ریاست این مجلس و حضور فعال در جلسات بررسی صلاحت های کاندیداها در ادوار مختلف در شورای نگهبان و سعی و تلاش در بررسی دقیق و منصفانه پرونده‌ها، دشمنان را به خشم آورد تا جایی‌که در 1/12/1398 وزارت خزانه‌داری دارایی آمریکا در واکنشی ظالمانه وی را تحریم نمود که به‌لحاظ پاک‌دستی و عدم وابستگی دنیایی با استهزاء این مرد خدا مواجه شد.

با این اوصاف، امام مسلمین با صدور حکمی مردی بصیر و انقلابی در سن نود و شش‌سالگی را به مهم ترین نهاد نظام اسلامی معرفی می کند تا به ما بفهماند که حفظ انقلاب و اسلام نیازمند عمارهای قرن حاضر است و اگر عمارها باشند باغیان و طاغیان مشخص می‌شوند که خود با صدای بلند اقرار دارند: چون جنتی دینش را به دنیا نمی‌فروشد با وی مخالفیم.

بیاییم از این حکم ولی امر مسلمین درس بگیریم که عمارگونه زندگی کنیم و عمارها تربیت نماییم که زمینه‌سازی ظهور باوجود چنین عمارهایی محقق خواهد شد.        

والسلام

مجتهدزاده  

ارسال نظرات