۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۷۱۴۵۲۴

کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به چاپ نودوششم رسید

کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به چاپ نودوششم رسید
کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از انتشارات امیرکبیر به چاپ نودوششم رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی انتشارات امیر کبیر کتاب ؛  «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در جلد یک پرفروش‌ترین جلد این کتاب است و جلد‌های پرفروش دیگر این کتاب به ترتیب فروش جلد ۴ با ۸۹ بار تجدید چاپ وجلد ۲ و ۳ این کتاب با ۸۷ بار تجدید چاپ به شمار می‌روند. تیراژ این کتاب خواندنی در هر بار تجدید چاپ بیش از ۵۰۰۰ نسخه بوده است.
مجموعه کتاب ۸ جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مرحوم مهدی آذریزدی، مهم‌ترین و مشهورترین مجموعه تالیف شده به زبان فارسی است که کودکان و نوجوانان دیروز و امروز با آن آشنا و مانوس هستند.

قصه‌های کلیله و دمنه:
این کتاب جلد اول از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است که دارای ۲۵ داستان از قصه‌های کلیله و دمنه است . کلیله و دمنه کتاب بسیار معروفی است که اصل آن تقریبا در حدود دو هزار سال پیش به زبان هندی نگارش یافته است. این کتاب مربوط به گروه سنی پایان دبستان و دوره راهنمایی است.

قصه‌های مرزبان نامه:
بیست و یک قصه از قصه‌های خیلی خوب کتاب مرزبان نامه انتخاب و بازنویسی شده اند که از میان آن‌ها می‌توان به چند تا از بهترین‌های آن اشاره کرد: «آواز بزغاله»، «پیاده و سوار»، «شغال خرسوار»، «مرغ آتش خوار»، «روباه و خروس» و «الاغ سواددار».
قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه:
جلد سوم از محموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب شامل ۱۳ داستان از سند باد نامه و ۲ داستان از قابوسنامه است. قابوسنامه و سندبادنامه دارای انشا قدیمی و بسیار دشوار است که نویسنده سعی کرده این داستان‌ها را در قالب ساده بیان کند.

قصه‌های مثنوی:
این کتاب برای گروه سنی «ج» (چهارم و پنجم دبستان) و «د» (دوره‌ی راهنمایی) و شامل ۲۴ داستان کامل و مجزا، برگرفته از حکایت‌های شیرین و آموزنده‌ی «مثنوی مولوی» است. داستان‌ها چنان ساده و شیرین نوشته شده اند.

قصه‌های قرآن:
این کتاب جلد پنجم از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است که دارای ۱۸ قصه قرآنی است. این قصه‌ها بیشتر شامل قصه‌های پیامبران است.

قصه‌های شیخ عطار:
این کتاب از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب دارای ۲۱ داستان برگزیده از آثار شیخ عطار است که به بیان ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است.

قصه‌های گلستان و ملستان:

این کتاب که جلد هفتم از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است، دارای داستان‌هایی از گلستان سعدی و مجموعه‌هایی که بعد از گلستان نوشته شده و بسیار شبیه گلستان سعدی می‌باشد، در بر می‌گیرد.

قصه‌های چهارده معصوم:
جلد هشتم از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب شامل قصه‌هایی از زندگانی چهارده معصوم علیهم السلام است که از کتب مختلفی جمع آوری شده است.

ارسال نظرات