۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۱۴۴۷۷
مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوالفضل لرستان:

بندگی محض، فداکاری و کمک به هم نوعان از جلوه‌های عید قربان است

بندگی محض، فداکاری و کمک به هم نوعان از جلوه‌های عید قربان است
حجت الاسلام لرستان عید قربان را عید عارفان خواند و گفت: بندگی محض، فداکاری و کمک به هم نوعان از جلوه‌های مهم عید قربان است.

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، در رابطه با اهمیت عید قربان بیان داشت: عید قربان، عید عارفان است، جان باختن و قربانی کردن جان خویش در پای معشوق است و نماد ظاهری آن ایام حج است که حج‌گزار برای کامل شدن عبادت خود و فدا شدن در پای محبوب، نفس خویش را قربانی می‌کند.

وی گفت: این روز سعید به‌معنای بازگشت به وجدانی است که انسان را به سمت پروردگار عالمیان و ارزش‌های والای الهی توجه می‌دهد چراکه مسلمانان به تأسی از دستورات قرآن و احادیث نبوی قربانی کردن را که برای زائران خانه خدا واجب می دانند، برای خود سنت موکد می شمارند و با آداب و آیین خاصی به برپایی مراسم عیدقربان می پردازند، آنان ضمن به جا آوردن غسل روزعید، خواندن دعا، آداب قربانی کردن را که نماد اصلی عید قربان است به جا می آورند.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) با تسلیم شدن در برابر اراده پروردگار، آموزگار درس بزرگ و مهمی برای بشریت شد و این سنت ارزشمند را به یک فریضه واجب برای حاجیان در عید قربان تبدیل کرد تا این مهم نمادی برای مبارزه با نفس و خواسته های دنیوی باشد.

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: احیای روح فداکاری، ایثار و استقامت، زدودن هر گونه انحراف و خرافه از مراسم قربانی، اجتناب از تفاخر و اطعام نیازمندان از جمله اهداف قربانی کردن در عید قربان است، تقوا ملاک پذیرش قربانی است، در واقع آنچه مهم است معنویتی که فرد با قربانی کردن بدان دست می یابد و با گام نهادن در راه بندگی به خدا نزدیک تر می شود

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان افزود: انسان‌های بزرگ با سرمشق گرفتن از فلسفه این ایام الهی، زمینه رشد و تعالی خود را در همه حیطه‌های زندگی فراهم می‌کنند، از مهم‌ترین جلوه‌های عید قربان، می‌توان به بندگی محض، فداکاری و کمک به هم نوعان اشاره کرد.

حجت الاسلام لرستانی عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی، دارای مجموعه کاملی از معارف ناب است که عمل و پایبندی به آموزه‌های آن می‌تواند منجر به سعادت و کمال جامعه انسانی شود، عید سعید قربان، یکی از شاخص‌ها در سبک زندگی اسلامی برای رسیدن به تعالی است./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات