۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۱۲۴۱۸
معاون تبلیغ حوزه های علمیه خبر داد؛

شرکت ۵۵۴ طلبه در هشتمین جشنواره «هنر آسمانی»

شرکت ۵۵۴ طلبه در هشتمین جشنواره «هنر آسمانی»
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری از ارائه ۱۳۲۱ اثر هنری در جشنواره هشتم هنر‌های آسمانی خبر داد و گفت: کیفیت آثار نسبت به ادوار قبل بالاتر رفته و تنوع بسیار خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره هنر آسمانی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این جلسه گفت: هدف از جشنواره هنر آسمانی شناسایی طلاب هنرمند و جریان سازی اجتماعی با آثار طلاب هنرمند است که در نهایت راه رشد این هنرمندان نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: در رشته‌های مختلف در دو بخش نمایشی و تجسمی فراخوان آثار اعلام شد که در پایان ۱۳۲۱ اثر توسط ۵۵۴ نفر هنرمند حوزوی به دبیرخانه جشنواره رسید و ۱۸۳ از این طلاب از میان بانوان بودند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: در این جشنواره شرط گذاشته شد که آثار در دوره‌های گذشته ارائه نشده باشند و هر هنرمند هم می‌تواند حداکثر سه اثر را در موضوعات اولویت دار جشنواره ارائه دهد؛ آثار ارسالی لازم بود در دوسال اخیر تولید شده باشند و در جشنواره‌های کشوری رتبه‌ای کسب نکرده باشند و در پایان طلاب ارائه دهنده ملزم بودند که در اثر نهایی نقش اصلی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر چه حوزه به سمت جلو می‌رود آثار بهتری از منظر هنری ارائه می‌شود و علی رغم ارائه موضوعات توشط دبیرخانه جشنواره تنوع آثار ارسالی بسیار محسوس است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به برنامه‌های ارائه شده در اختتامیه جشنواره گفت: سرودی در تقدیر از طلاب جهادی که در ایام کرونا به کمک مردم شتافتند و در بخش‌های مختلف خدمت رسانی کردند در این جشنواره تولید شده است و در این مراسم ارائه خواهد شد.

وی در پایان گفت: نظام جامع هنر در حوزه‌های علمیه در حال پیگیری بوده و ارگان‌ها و گروه‌های مختلفی در حوزه و خارج از حوزه پیگیر تحقق این طرح و نظام جامع هستند و درخواست دارم که همه در رسیدن به این هدف معاونت تبلیغ را یاری کنند.

ارسال نظرات