۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۱۲۳۸۶

آیین یادبود حجت‌الاسلام دعایی با عنوان «رسم محمود» برگزار شد

آیین یادبود حجت‌الاسلام دعایی با عنوان «رسم محمود» برگزار شد
آیین یادبود حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست «مؤسسه اطلاعات» در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین یادبود حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست «مؤسسه اطلاعات» با عنوان «رسم محمود» امروز در تالار وحدت تهران و با حضور و سخنرانی شماری از چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و رسانه‌ای کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر خصلت تواضع مرحوم دعایی گفت: ایشان خصائل نیکی داشتند و همه آن را روایت کرده‌اند ولی یک نکته مهم اعتقاد ایشان به نهضت امام خمینی(ره) است. امام در نجف و در سال‌های غربت، حواریونی داشتند که عاشقانه کنار ایشان مانده بودند، یکی از ایشان مرحوم دعایی بود. دعایی از نظر سبقت در مجاهدت قابل تجلیل و احترام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه دعایی را ماندگار کرد پایمردی ایشان بر عهدش با امام خمینی تا آخر عمر است. دعایی هیچ گاه جایگاه ولایت و پایمردی در راه انقلاب اسلامی را رها نکرد. کم نبودند اتفاقاتی که در سر راه دعایی ایجاد شدند و او را در معرض امتحان قرار دادند ولی ایشان از امر ولایت اطاعت کردند و آن را بر نظر شخصی خود مقدم دانستند. افراد متعددی بودند که سابقه مجاهدت داشتند ولی نتوانستند این امر را به پایان برسانند.

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم گفت: علقه من به مرحوم دعایی به پیش از انقلاب برمی‌گردد. آن زمان که عناصری از مارکسیست‌ها کارخانه جنرال را تسخیر کرده بودند و می‌خواستند آنجا را کمون خود بسازند و بعد آن را به دیگر جاها تعمیم دهند.

وی ادامه داد: قرار شد من و عده‌ای دیگر به آن کارخانه برویم و جلوی این کار را بگیریم. مرحوم دعایی هم از طرف امام(ره) آمده بودند تا در آنجا مستقر شوند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم آنجا بودند. نکته جالب این که دعایی در برخورد با درشت‌گویی این چپ‌ها چنان با منطق قوی و شجاعت صحبت کرد که ورق کاملا برگشت؛ یعنی بسیاری از آن کارگرانی که گرایش چپ پیدا کرده بودند یکی دو روز بعد پشت سر آیت‌الله خامنه‌ای نماز خواندند و مسئله ختم به خیر شد.

صفارهرندی گفت: ایشان سعه‌صدر داشت. به من گفت چرا مقاله به اطلاعات نمی‌دهی؟ گفتم اگر می‌توانستم به کیهان می‌دادم که سال‌ها سردبیرش بودم. گفت: خوب چه اشکالی دارد هم به آنجا مطلب بده هم به ما.

وی افزود: ایشان به ولایت وفادار بود. هر روز با دست خودش روزنامه اطلاعات را می‌آورد و یک نسخه‌اش را به خود حضرت آقا یا دفترش تحویل می‌داد. به نظرم این کار یعنی این که به آن عهدی که با حضرت آقا بسته پایبند است.

سیدعباس صالحی رئیس ‌جدید موسسه اطلاعات نیز در سخنانی گفت: من دعایی را از بابت وفاداری در رفاقت، قیصر روحانیون ایران می‌دانم. رفاقت او فارغ از گرایش‌های سیاسی بود.

گفتنی است در این مراسم حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان‌، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی، محمدمهدی فرقانی استاد ارتباطات، سیدعباس صالحی سرپرست جدید موسسه مطبوعاتی اطلاعات، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه حضور داشتند.

ارسال نظرات