۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۱۶۳۳
در نشست تخصصی تحریف مکتب امام خمینی (ره) مطرح شد؛

تحریف مکتب امام راحل، تحریف اسلام ناب است

تحریف مکتب امام راحل، تحریف اسلام ناب است
نشست تخصصی خطر‌های تحریف مکتب امام خمینی (ره) و مسئولیت‌های ما، از سلسله نشست‌های بازخوانی صحیفه امام خمینی (ره) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در محل خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست خطرهای تحریف مکتب امام خمینی(ره) و مسئولیت های ما از سلسله نشست های بازخوانی صحیفه امام خمینی (ره) با حضور حجج اسلام محمد هادی هدایت استاد حوزه و دانشگاه و سعید هلالیان نویسنده و پژوهشگر اندیشه امام خمینی(ره) با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام هلالیان به بیان مصادیقی از اهداف جریان تحریف امام راحل پرداخت و اظهار داشت: اولین هدف جریان تحریف، تحریف اسلام ناب است.

م/

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) یک مجموعه کلید واژه‌هایی را ابداع کرد که «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی» بخشی از این کلید واژه ها است؛ امام راحل از طریق این کلید واژه‌ها مشخصات اسلام ناب را بیان می‌کردند و نسبت به اسلام غیر ناب هشدار می‌دادند.

حجت الاسلام هلالیان دومین مورد در خطر تحریف را انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی تجلی اسلام ناب محمدی(ص) است و به همین خاطر، جریان تحریف از ابتدای انقلاب تا الان آن را مورد تحریف قرار داده و می دهند؛ یکی از اهداف تحریف آنان، تحریف مکتب امام خمینی(ره) است، چرا که مکتب امام خمینی(ره) روح انقلاب اسلامی است.

نویسنده و پژوهشگر اندیشه امام خمینی(ره) ابراز کرد: یکی از مهمترین راهبردهای اصلی مقابله با تحریف، گفتمان سازی اندیشه‌های امام راحل است که در این صورت نه تنها از خطر تحریف اندیشه های ایشان کاسته خواهد شد، بلکه تبدیل کردن آن ها به فرهنگ نیز به مراتب آسان‌تر خواهد شد.

م/

حجت‌الاسلام هدایت نیز در این نشست تخصصی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم نظام و مکتب امام خمینی(ره) را خوب بفهمیم و آن را در جامعه به صورت صحیح پیاده سازی کنیم، از تحریف این مکتب جلوگیری خواهیم کرد و این نکته را باید بدانیم که محور تفکرات امام خمینی(ره) توحید است.

وی در ادامه ابراز کرد: جامعه غربی انسان را به امور باطل و کسرات متوجه می‌کند و باید ما، به توحید که یکی از اصول اندیشه های امام خمینی(ره) است، بپردازیم؛ زیرا که توحید امام خمینی(ره) عین مبارزه با طاغوت است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کلید واژه فهم اصل توحیدی امام خمینی(ره)، کلمه «دست خدا» است که امام راحل بارها و بارها آن را تکرار می‌کردند؛ چرا که اثر و سببیت را تنها از طرف خدا می دانستند؛ چنانکه در قضیه فتح خرمشهر نیز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

ارسال نظرات