۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۰۷۱۵
حجت الاسلام حسینی کیا در گفت‌وگو با رسا:

نماینده انقلابی باید صدای مردم باشد

نماینده انقلابی باید صدای مردم باشد
نماینده مجلس با بیان اینکه باید نماینده انقلابی صدا و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برساند، گفت: ساده زیستی، مردم داری و مسؤولیت پذیری از شاخصه‌های نماینده انقلابی است.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش مجلس و قانون گذاری در پیشرفت و استقلال کشور پرداخت و گفت: مجلس شورای اسلامی مجلس مردمی است و در حقیقت حاکمیت و قانون گذاری توسط مردم صورت می گیرد، زیرا نمایندگانی که مردم انتخاب کردند قانون‌گذاری را انجام می دهند.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه قبل از انقلاب، مجلس و قانون گذاری فرمایشی بود، تصریح کرد: مجلس دوران پهلوی دستورات شاه و دربار را تسهیل می کرد، تصویب قانون کاپیتولاسیون از نمونه های عینی این ماجراست، اما امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مباحث کارشناسانی دقیق و نیازهای روز جامعه طرح ها و قانون ها را تصویب می کنند تا اینکه سبب ارتقای نظام اسلامی کشور شود.

نماینده مجلس شورای با بیان اینکه باید نماینده انقلابی صدا و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برساند، افزود: نمایندگان باید با توجه به نیازهای روز جامعه و حل مشکلات مردم طرح ها و قانون های مناسبی را تصویب کنند.

وی با اشاره به شاخصه های مجلس انقلابی در رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ساده زیستی، مردم داری، مسؤولیت پذیری و کلان نگری در تصویب قانون ها از شاخصه های نماینده مردمی و انقلابی است.

حجت الاسلام حسینی کیا با تأکید بر اینکه سعی نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این بوده که در راستای شعارهای انقلاب اسلامی گام بردارند، افزود: نیاز امروز نظام اسلامی مبارزه با فساد، مقابله با مافیاهای مسکن و خودرو، مبارزه با قاچاق و حمایت از شرکت های دانش بنیان است که در این زمینه قانون های شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، مالیات بر خانه های خالی و مجوز واردات خودرو در این دوره مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

ارسال نظرات