۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۰۷۷۹۲
رمضان در پاکستان؛

سفره‌های افطاری خیابانی برای نیازمندان + عکس

سفره‌های افطاری خیابانی برای نیازمندان + عکس
ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی با آداب و رسوم مختلفی روبه‌رو است و در این میان، سفره‌های افطاری خیابانی بخشی از رسوم ماه رمضان در پاکستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اطعام جمعی روزه‌داران در پاکستان آن هم در خیابان یکی از سنت‌های حسنه مسلمانان این کشور در ماه مبارک رمضان است. هر سال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سراسر پاکستان تعداد زیادی سفره افطاری خیابانی برای پذیرایی رهگذران، قشر کم درآمد و نیازمندان دایر می‌شود.

تعداد این سفره‌ها به قدری زیاد است که در برخی شهرهای پاکستان زمان افطار در خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد، برپا می‌شود. این سنت حسنه در بین پاکستانی‌ها به‌عنوان «سفره رحمت» شناخته می‌شود و بیشتر این سفره‌ها به طور خودجوش راه‌اندازی می‌شود.

سید محمد اویس، مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پاکستان به خبرگزاری ایران‌پرس گفت، درحال حاضر در بیش از 11 شهر پاکستان سفره‌های افطاری خیابانی برای نیازمندان و قشر کارگر ایجاد می‌شود.

عتیق آفریدی، دانشجو و فعال اجتماعی در پاکستان هم اعلام کرد، سفره‌های افطاری خیابانی بدون در نظر گرفتن رنگ، نسل و مذهب افراد فعالیت دارد و همه خدمات رایگان و در راه خداست./۹۸۸/

سفره‌های افطاری خیابانی برای نیازمندان

سفره‌های افطاری خیابانی برای نیازمندان

ارسال نظرات