۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۰۷۱۷۱
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

اهمیت قرائت دعای مجیر در ماه مبارک رمضان

اهمیت قرائت دعای مجیر در ماه مبارک رمضان
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قرائت دعای مجیر در ایام البیض ماه رمضان بسیار مفید است و برای شفای مریض، ادای دین، توسعه رزق و رفع غم خواندن دعای مجیر نافع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در درس اخلاق خود با اشاره به فرارسیدن ایام البیض ماه مبارک رمضان، گفت: در این سه شب دعای مجیر خوانده می‌شود که بسیار شأن و جایگاه بلندی دارد و دعای مهمی است.

وی در ادامه افزود: این دعا را حضرت جبرئیل برای نبی گرامی اسلام(ص) زمانی که ایشان در مقام ابراهیم(ع) در مسجدالحرام مشغول به نماز بودند برای ایشان نازل کرد، فرمودند هرکس این دعا را در ایام البیض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزیده شود اگرچه گناهان او به اندازه قطرات باران، ریگ بیابان و برگ درختان باشد.

آیت الله مهدوی با اشاره به عظمت دعای مجیر اظهار کرد: برای شفای مریض، ادای دین، توسعه رزق و رفع غم خواندن این دعای مجیر نافع است و توصیه شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیدوارم عزیزانی که این دعا را قرائت می‌کنند قصدشان برای همه مسلمانان و مؤمنان باشد. در این دعا اسامی حسنا خداوند متعال قرار دارد و بعد از هر بخشی از آن «اجرنا من النار یا مجیر» خوانده می‌شود و آخر دعا هم ذکر شریف یونسیه است.

وی با بیان اینکه ذکر یونسیه ذکری بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر کسی معتقد باشد که هرچه گرفتاری برای او هست، مقصر خود او است و شروع کننده خود او است و خداوند بخشی از مجازاتش را به او داده است و بگوید خدایا من خودم اشتباه کردم و مقصر در گرفتاری خودم هستم، وعده الهی است که پروردگار او را از غم نجات خواهد داد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات