۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۰۶۹۰۴
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

هزاران بیمار منتظر بازگشایی فرودگاه صنعاء هستند

هزاران بیمار منتظر بازگشایی فرودگاه صنعاء هستند
هدی المشاط در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد با بیان اینکه هزاران بیمار منتظر بازگشایی فرودگاه صنعاء هستند خواستار اجرای کامل آتش‌بس در این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «مهدی المشاط» در دیدار با «هانس گروندبرگ» گفت: ما علاقمندیم که نماینده سازمان ملل و تیم او در مسیر درست برای موفقیت تلاش‌های توافق شده مطابق با آتش بس تلاش کنند.

وی افزود: ابتکار عمل جمهوری یمن بر خلاف ادعای ائتلاف متجاوز که ادعا می‌کرد ما آن را رد کرده‌ایم، تأکیدی بر خواست ما برای صلح است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت: اولویت آتش بس باید بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده و رفع محاصره یمن و فشار به کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای انجام تعهدات خود درباره مسائل بشر دوستانه باشد.

وی افزود: هزاران بیمار منتظر بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء هستند تا بتوانند برای درمان به خارج از یمن سفر کنند.

از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف شده است و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد./۹۸۸/

ارسال نظرات