۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۷۰۵۹۲۵

هلال رمضان در هند و پاکستان رویت شد/ فردا اول ماه مبارک رمضان است

هلال رمضان در هند و پاکستان رویت شد/ فردا اول ماه مبارک رمضان است
گروه های رصد استهلال ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف کشورهای هند و پاکستان از رویت هلال ماه مبارک رمضان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، گروه های رصدی استهلال ماه مبارک رمضان که غروب امروز زیر نظر علمای برجسته هند و پاکستان در مناطق مختلف این کشورها مستقر شده بودند از رویت هلال ماه مبارک رمضان خبر دادند.

حجج اسلام والمسلمین سید محمد ظفر حسینی امام جمعه شهر بنارس ایالت اتراپرادیش هند، سید تهذیب الحسن رضوی امام جمعه شهر رانچی ایالت جهارکند هند، سید محسن تقوی امام جمعه شهر دهلی نو هند، دکتر سید نثار حسین رئیس مجلس علما و سخنرانان شهر حیدراباد هند، سید جلال حیدر نقوی، سید محمد رضا غروی از ایالت گجرات هند، جنان اصغر مولائی، سید صفدر حسین زیدی از شهر جونپور، سید فضل عباس زیدی استاد برجسته حوزه علمیه ناصریه هند و دیگر علمای برجسته از مناطق مختلف هندوستان و پاکستان از رویت هلال ماه رمضان خبر دادند.

گفتنی است با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر هندوستان و اعمال ممنوعیت در برگزاری مراسم و اجتماع در مراکز دینی از سوی دولت هند در دوسال گذشته، امسال مساجد هندوستان رنگ و بوی خدایی گرفته اند، متولیان و ذمه داران مساجد خانه های خدا را از چند روز پیش غبار روبی و برای روزه داران، نمازگزاران و مهمانان خدا آماده کرده اند.

روزه داران معتقد اند که مسلمانان با حضور حداکثری در مساجد و مراکز دینی برای انجام مراسم عبادی دعا و نماز، کمبودهای سال های گذشته را جبران کنند و مساجد یک باردیگر رنگ و لعاب معنوی خواهند گرفت./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
روزه داری صرفا غذا نخوردن و آب نخوردن نیست. روزه داری یک مبارزه سخت با میل و تقاضای غریزی انسانی است. مبارزه با خویشتن. روزه داری یعنی حرام ندیدن، حرام نشنیدن و پرهیز از هر چیزی که خداوند آنرا بر ما حرام کرده است. روزه داری با سخن چینی و بد خواهی منافات دارد. یک فرد چاپلوس یا دروغگو نمی تواند روزه دار باشد. روزه داری آن هم در زمانه امروز با همه پیشرفت های فناورانه امری بسیار سخت و دشوار است. روزه داری یک نوع جهاد است در برابر نفس. در برابر خویشتن. روزه داری امری بسیار مقدس و محترم است. فرد روزه دار یک ماموریت بزرگ دارد. اینکه برخی برای فرار از روزه داری دنبال تبصره و ماده هستند، دریافت نسخه از پزشکی که در طول زندگی خودش روزه دار نبود بیشتر به یک کمدی تلخ شبیه است. یا سفر رفتن مصلحتی جای سوال دارد. روزه داری یک جهاد مقدس و محترم است که باعث تعالی و پیشرفت روحی و تحولات جسمی انسان می شود
0
0