۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۰۵۰۲۰
آیت الله خاتمی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

جهاد تبیین، راه مقابله با توطئه های دشمن

جهاد تبیین، راه مقابله با توطئه های دشمن
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در خط مقدم جهاد تبیین علما، روحانیون و ائمه جمعه قرار دارند ولی این جهاد منحصر در آنها نیست بلکه صداوسیما نیز نقش بزرگی دارد.

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای خبرگان گفت: جهاد تبیین یک راهبرد است نه تاکتیک؛ به این بیان که مقام معظم رهبری می‌بینند تبیین در شرایط کنونی یک ضرورت و یک واجب فوری است.

وی ادامه داد: انقلاب بزرگ اسلامی ما، با نبرد مسلحانه پیروز نشد و حتی امام با این شعار که «تنها ره رهایی جنگ مسلحانه است» مخالف بودند؛ راهبردی را که امام برگزیدند، همان است که امروز رهبری آن را جهاد تبیین نام نهاده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حدیث «إِذَا ظَهَرَتِ اَلْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَلْيُظْهِرِ اَلْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّه» تصریح کرد: مردم باید نسبت به حقایق روشن بشوند و توطئه‌ها شناخته شود و این می‌شود جهاد تبیین؛ با توجه به شیطنت‌های گسترده‌ای که دشمن هم در رسانه‌های خود و هم در فضای مجازی دنبال می‌کند، رهبری به درستی تشخیص دادند که راه مقابله با آنها جهاد تبیین است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در خط مقدم این جهاد علما، روحانیون و ائمه جمعه قرار دارند، اظهار داشت: البته این جهاد انحصار در این گروه ندارد و صدا و سیما نیز نقش بزرگی در جهاد دارد؛ رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های صوتی تصویری و سایر رسانه‌ها نقش مهمی دارند که باز هم صدا و سیما، به خاطر همگانی بودنش نقش به سزایی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با تصریح بر این نکته که جهاد تبیین در تمام دوران‌ها یک ضرورت بوده تأکید کرد: ضرورت این جهاد همیشه بوده لیکن این روزها بیشتر شده است؛ زیرا توطئه‌های دشمن و حملات او گسترده‌تر از قبل شده است.

ارسال نظرات