۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۰۴۷۲۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دفاع از آرمان های انقلاب، رسالت امروز روحانیت است

دفاع از آرمان های انقلاب، رسالت امروز روحانیت است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که روحانیت همواره باید دغدغه انقلاب داشته باشد، گفت: امروز وظیفه و رسالت مهم این قشر دفاع از آرمان های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی جامعه روحانیت مرکز استان با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) با بیان این که برای حل مشکلات نیاز به مردان بزرگ با عزمی بزرگتر داریم، گفت: اگر امام راحل نبود این انقلاب اتفاق نمی‌افتاد، خداوند متعال را شاکریم که علم وافر، زهد و تقوا، شجاعت و شهامت، درایت و آگاهی نسبت به زمان، دشمن شناسی، عاقبت اندیشی، تیزبینی، ایثار و از خودگذشتی در این انسان جمع شده بود.

وی با بیان این که داشتن مرد بزرگ لازم است، اما کافی نیست و باید مردمی بزرگ هم داشت، افزود: امام علی(ع) شخصیت بزرگی بودند اما مردم آن زمان خون به دلشان کرده بودند، از دوران غیبت تا به امروز به طور قطع شخصیت‌های برجسته‌ای همچون امام راحل بودند اما شاید مردمی بزرگ نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که مهم تر از مرد بزرگ کشف مرد بزرگ است، ادامه داد: خوشبختانه در انقلاب ما هم مرد بزرگ و هم مردم بزرگ کشف شدند دو طرف یکدیگر را شناختند و در کنار هم این انقلاب بزرگ را رقم زدند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود یکی از شاخصه های انسان های بزرگ را بی توجهی آنها به دنیا برشمرد و افزود: کسانی خودشان را به پست و مقام می‌فروشند افراد حقیری هستند.

وی با اشاره به این که خداوند برای ما مردان بزرگ را معرفی کرده است، اما سؤال اینجاست که چرا حضرت مهدی(عج) ظهور نمی کند، گفت: شاید یک دلیل این باشد که در انتظار مردم بزرگ در مقیاس جهانی است، شاید این انقلاب زمینه‌های تربیت مردم بزرگ در جهان باشد تا آن مرد بزرگ ظهور کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همان طور که امام راحل نیز فرمودند این انقلاب مقدمه آن انقلاب عظیم است، ادامه داد: انقلاب مهدوی نیاز به مرد و مردم بزرگ دارد، پس وظیفه روحانیت خیلی سنگین است، گرچه ریزش‌هایی داشتیم اما به مراتب رویش‌های بیشتری داشتیم.

امام جمعه ساری با بیان این که وظیفه ما ایجاد زمینه تربیت مردم بزرگ است، تصریح کرد: اما تا خودمان بزرگ نباشیم نمی توانیم انسان های بزرگ تربیت کنیم پس باید فراتر از مادیات پرواز کرده و مجاهد باشیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی با بیان این که مبارزه با منکرات لازمه تربیت انسان های بزرگ است، ادامه داد: وعده خدا حق است اما مقدمات هم لازم است، باید همه ما در راستای جریان انقلاب حرکت کنیم، منجسم بوده و منحرف نشویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که زاویه گرفتن از انقلاب کاری اشتباه است، افزود: امروز یکی از وظایف روحانیت دفاع همه جانبه از انقلاب و ایستادن در برابر دشمنان است.

امام جمعه ساری بر ضرورت حفظ و حراست از جایگاه روحانیت از سوی این قشر تأکید کرد و گفت: ما باید پاسخگوی خون شهدا باشیم و اگر خدای ناکرده کاری انجام ندهیم باید پاسخگو باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات