۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۷۰۳۷۲۰
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تاکید کرد؛

لزوم هجرت طلاب از قم برای جهاد تبیین

لزوم هجرت طلاب از قم برای جهاد تبیین
آیت الله رجبی گفت: ما طلاب باید وظیفه خود در جهاد تبیین را بشناسیم و بدانیم که وظیفه ما در قم ماندن است یا هجرت و سفر کردن و ارائه خدمت در شهرهای دیگر.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد با اشاره به آیه وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ابراز داشت: خداوند خطاب به پیامبر گرامی اسلام می فرماید من پیامبر(ص) را فرستادم تا شاهد بر اعمال بندگان باشد؛ چرا که پیامبر به صورت کامل از درون انسان ها آگاه است و عالم است که نیّت های چه کسی خدایی است و نیّت‌های چه کسی غیر خدایی است.

آیت‌الله رجبی یکی از شاهدان روز قیامت را پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: در روز قیامت یکی از شاهدان پیامبر گرامی اسلام است و شهادت می‌دهد که ما انسان ها مرتکب چه اعمالی شده ایم؛ زیرا وقتی پیامبر اسلام به اعمال انسان ها نگاه می کند، می بیند که چه کسی به راه حق و چه کسی به راه باطل می رود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حقیقت اعمال انسان ها را می بیند اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام کسانی را که به مسیر حق می روند بشارت می دهد و کسانی که راه غیر حق را انتخاب کرده‌اند نذیر می کند.

استاد درس اخلاق در ادامه بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام ذره‌ای حتی دعوت را نیز برای خودش انجام نمی دهد؛ بلکه همه به خاطر خداوند است و حتی دعوت را نیز برای این که ما را به سوی خداوند بخواند، می خواهد؛ نه اینکه برای خودش باشد.

آیت‌الله رجبی راه رسیدن به خداوند متعال را محبت اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام چون می داند که رسیدن به راه حق و خداوند، بدون محبت به اهل بیت(ع) امکان ندارد، مومنان را به مودت به اهل بیت خودش دعوت می کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در ادامه افزود: اگر فضل خداوند نباشد هیچ کسی پاک نمی شود؛ چراکه فضل و رحمت الهی در پاک شدن انسان ها بسیار مهم است و یکی از مصداق های فضل و رحمت الهی نیز وجود پیامبر گرامی اسلام است.

استاد درس اخلاق در ادامه به وظیفه ما انسان ها در جامعه پرداخت ابراز داشت: وظیفه ما این است که در مرحله اول وظیفه خود را در زمینه های مختلف بشناسیم؛ باید بدانیم که وظیفه ما در مقابل نظام چیست؟ و وظیفه ما در مقابل مشکلات جامعه چیست؟

آیت‌الله رجبی با بیان خاطره‌ای از تلاش علامه مصباح یزدی برای وظیفه شناسی اظهار کرد: وقتی ایشان بیمار شدند به آقازاده خود فرمودند که الان وظیفه ما چیست؟ وقتی ما پزشک خبر کردیم و پزشک او را معالجه کرد و درد او را تشخیص داده و برای درمان آن دستوراتی را تجویز کرد، آیت الله مصباح فرمودند «الحمدلله که من وظیفه خود را شناختم».

وی در ادامه افزود: علامه مصباح حتی در آن لحظه نیز دنبال شناخت وظیفه خود بود و بعد از شنیدن سخنان پزشک گفتند من وظیفه خود را شناختم.

آیت الله رجبی با اشاره به اهمیت شناخت وظیفه خطاب به شرکت کنندگان در درس اخلاق گفت: ما نیز الان باید وظیفه خود را بشناسیم و ببینیم که وظیفه ما در مقابل جهاد تبیین چیست و ما نسبت به بیان و تبیین در بین مردم چه وظایفی داریم؟

استاد درس اخلاق خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: ما طلاب باید وظیفه خود را در جهاد تبیین بشناسیم و باید بدانیم که آیا وظیفه طلاب در قم ماندن است یا هجرت و سفر کردن و ارائه خدمت در شهرهای دیگر؟

آیت‌الله رجبی در آخر اظهار کرد: البته خیلی‌ها نیز هستند که به خوبی وظیفه خود را شناخته و می دانند که چه مسئولیتی بر عهده دارند؛ این افراد باید به وظایفی که شناخته‌اند عمل کنند و در انجام وظایفی که می توانند انجام دهند کوتاهی نکنند.

ارسال نظرات