۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۰۳۰۶۹
استاد حوزه علمیه:

آیت الله صافی نسبت به حوادث جامعه اسلامی آگاه بود

آیت الله صافی نسبت به حوادث جامعه اسلامی آگاه بود
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: حضرت آیت الله صافی به فقه و اصول بسنده نکرده و نسبت به حوادث جامعه جهانی اسلامی آگاه بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که شب گذشته در مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به جایگاه عالم در روایت امام هادی (ع) گفت: دعوت به پروردگار و زدودن اذهان و قلوب از شبهات دو مسئولیت مهم عالم دینی است، این دعوت را خداوند در سوره فصلت چنین فرموده است که عالم، مردم را دعوت به خدا می کند و خودش به آن چیزی که بیان کرده عمل می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن افزود: پاسخ به شبهات گاهی با سخنرانی و گاهی با نوشتن می باشد، آیت حضرت الله صافی در طول عمر حوزوی خود هم با سخنرانی و هم با نوشتن کتاب ها به شبهات پاسخ دادند.

وی با اشاره به جامعیت حضرت آیت‌الله صافی ابراز داشت: این مرجع بصیر نه تنها در فقه، اصول و علوم حوزوی ویژه بود، بلکه نسبت به مباحث روز هم آگاه و بصیر بودند، حضرت آیت الله صافی به پاسخ دهی شبهات اهتمام ویژه‌ای داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات ایشان ارتباط با جهان اسلام بود، از کارهای اساسی این عالم بزرگوار کتاب مع الخطیب در پاسخگویی به شبهات است، حضرت آیت الله صافی دائماً در حال مطالعه بود و برای یک عالم حوزوی تعطیلی قائل نبودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مقابله حضرت آیت الله صافی با فرق انحرافی خصوصاً داعش، تصریح کرد: حضرت آیت الله صافی دوست داشتند تشیبع جهانی شود و در این راستا گام‌هایی برداشتند، همچنین از مدافعین حرم که در مقابل داعش در عراق و سوریه به جهاد مشغول بودند تقدیر و تشکر می کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله صافی به فقه و اصول بسنده نکردند و نسبت به حوادث جامعه جهانی اسلام آگاه بود، هرگاه فردی کاری را به نفع مسلمانان انجام می‌داد نامه تشکر آمیز ارسال می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تاکید بر خلوص نیت حضرت آیت الله صافی اظهار کرد: از ایشان نقل است که هیچگاه برای غیر خدا کار نکردم، آنگاه که در شورای نگهبان حضور داشتم نیت کردم به خاطر اسلام و خدا حضور پیدا کنم تا اگر قانونی نیاز به اصلاح دارد تذکر و اصلاح کنیم.

وی معرفت را اساس و زیربنای اسلامیت دانست و ابراز کرد: اسلام همه چیز دارد به اندازه کافی کتاب ها نوشته شده است، مسأله مهم نهادینه شدن اعتقادات و معرفت به مبانی اسلام است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت آیت الله صافی هیچ وقفه ای در تلاش نداشت به آنچه آموخته بود، اهتمام ویژه‌ای داشت، حضرت آیت الله صافی انسانی ایده آل بود.

ارسال نظرات