۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۰۲۸۴۹
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

جریان های اشرافی و سازشکار با ژست حمایت از مردم و انقلاب به کشور ضربه می زنند

جریان های اشرافی و سازشکار با ژست حمایت از مردم و انقلاب به کشور ضربه می زنند
آیت الله رجبی گفت: مردم با حضور در صحنه های مختلف انقلاب به دشمنان فهماندند که برخلاف وجود مشکلات مختلف پای نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب ایستاده اند.

آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مردم تبریز مبنی بر اینکه کسانی که زندگی و مشی اشرافی دارند یا دم از تسلیم مقابل استکبار و آمریکا می‌زنند، نمی‌توانند مدعی پایبندی به انقلاب باشند، گفت: بحمدالله مخالفان نظام فهمیدند که مردم و ملت ایران پای نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب ایستاده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: برخلاف آنچه مخالفان نظام مطرح می کنند که مردم از آرمان های انقلاب دست برداشتند، اما مردم با حضور در صحنه های مختلف انقلاب به دشمنان فهماندند که برخلاف وجود مشکلات مختلف پای انقلاب و رهبر معظم انقلاب ایستاده اند.

آیت الله رجبی به بیان علت موضع گیری های جریان اشرافی در برابر انقلاب پرداخت و گفت: افراد و جریان هایی که دلبستگی به انقلاب ندارند و به دنبال منافع خود هستند، اما امروز شرایط تامین منافع آنها وجود ندارد، از این رو ناچار هستند مواضع نادرست خود را این گونه به جامعه القا کنند که انقلاب از مسیر خود منحرف شده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر این افراد و جریانهای اشرافی بخواهند مطرح کنند که ما اصلا انقلاب و ولایت فقیه را قبول نداریم، می دانند که مردم به آنها اعتنایی نخواهند کرد و این افراد نیز این تجربه را در گذشته داشتند که زمانی که در برابر نظام ایستادگی کردند مردم مشت محکمی بر دهان آنها زدند و امروز دریافتند که دیگر این گونه سخنان خریداری در جامعه ندارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: جریان های اشرافی نمی توانند مخالفت علنی با انقلاب داشته باشند و همچنین آنها نخواهند توانست در مسیر انقلاب و آنچه که امامین انقلاب و ملت ما بدان معتقدند، حرکت کنند، بنابراین این جریانها مواضع خود را با عنوان انحراف مسیر انقلاب در جامعه مطرح می کنند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه جریان اشرافی گری مرتبط با باندهای فساد کشور هستند، اظهار کرد: طبیعی است زمانی که نظام اسلامی بخواهد با آنها مقابله کند و اعوان و انصار آنها را از پست های نظام کنار بگذارد، فریادشان بلند خواهد شد که انقلاب از مسیر خود منحرف شده است.

وی با بیان اینکه جریان اشرافی گری برای تامین منافع خود، توجیه عملکرد نامطلوب خود و نگرانی از کنار گذاشتن یاران خود از پست ها مختلف نظام، چنین موضع گیری هایی را انجام می دهد، افزود: این جریان ها می دانند که موضع گیری صریح در برابر انقلاب خریداری در جامعه نخواهد داشت و مردم به مقابله با آنها خواهند پرداخت، از این رو با داعیه دفاع از آرمان های انقلاب، مواضع نادرست خود را بیان می کنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در طول تاریخ، منافقین در پوشش اسلام اهداف را پیگیری می کردند، زیرا آنها دریافتند که نمی توانند با اصل اسلام علنی مبارزه کنند و همچنین در زمان اصلاحات نیز افراد منحرف بیان کردند که جایی بیان نکنیم که اسلام را قبول نداریم بلکه اعلام کنیم که قرائت دیگری از اسلام داریم.

وی با بیان اینکه امروز بر همگان روشن شده که جریان های اشرافی گری بنیان فکری اسلامی ندارند و سرسپرده تفکر لیبرالی غرب هستند، افزود: روحیه اشرافی گری این افراد و جریانها بدانها اجازه نمی دهد که در مسیر صحیح انقلاب و ولایت فقیه قرار گیرند و در چارچوب دفاع از انقلاب موضع گیری کنند، از این رو این جریان ها برای اینکه به آرمان های انقلاب آسیب بزنند و به اهداف شوم خود دست یابند، چنین مواضعی را مطرح می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب هشدار مهمی بود که مواظب این جریان های اشرافی باشیم چون پیشینه و مواضع آنها نشان داده که نمی توانند مدعی پایبندی به انقلاب و نظام باشند.

ارسال نظرات