۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۰۲۳۲۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

آمریکا، محور نظام سلطه در دنیا است

آمریکا، محور نظام سلطه در دنیا است
حجت الاسلام ذوالنوری گفت: نظام سلطه یک محوریت دارد، امروز اگر از هر شخصی پرسیده شود محور نظام سلطه کیست غیر از آمریکا را به زبان نخواهد آورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه شب در آخرین برنامه ده شب ده سخنرانی که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به تفاوت امروز کشور با قبل از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی که شعار جمهوری اسلامی نه شرقی و نه غربی بود چون دنیا دوقطبی بود، یک بخش عمده دنیا زیر یوغ استکبار جهانی با محوریت آمریکا و با ایده کاپیتالیسم و سرمایه داری بود.

وی افزود: بخش دیگر دنیا زیر یوغ استعمار شرق و ابرقدرت شرق با محوریت اتحاد جماهیر شوروی و با ایده، تفکر و مبنای کمونیسیم و سوسیالیسم بود، اسلام نه کاپیتالیسم، نه سوسیالیسم و کمونیسم را قبول دارد، انقلاب ما از اعتقاد، گرایش و تمایل به هر دو محور جهانی و تفکرات باطل دو طرف مبرا بوده و اعلام بیزاری داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دنیای امروز را دو قطبی ندانست و اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی آن قطب بندی در هم ریخته شد، قبل از انقلاب کشورها حیات مستقل نداشتند، برای بقا و دوام باید به یکی از قطب های قدرت آویزان می شدند، همه ما می دانیم که امروز آن قطب بندی زائل و مرده است و وجود خارجی ندارد.

وی مشاء بدبختی های دنیا را وجود نظام سلطه برشمرد و ابراز کرد: نظام سلطه یک محوریت دارد، امروز اگر از هر شخصی در کشور سوال کنیم که محور نظام سلطه در دنیا کیست، آیا کسی غیر از آمریکا را به زبان خواهد آورد؟ امروز ستون فقرات سلطه آمریکا است.

حجت الاسلام ذوالنوری کشورهای دنیا را به چند دسته تقسیم و تصریح کرد: برخی کشورها مثل آلمان، کانادا، انگلیس دیسک ها و مهره های این ستون فقرات هستند و کشورهایی مثل عربستان و کشورهای اتحادیه اروپا نوکر آمریکا و هضم شده در نظام سلطه هستند.

وی ادامه داد: برخی کشورها مثل ترکیه نیز ژست استقلال می گیرند، داعش به وجود می آید ائتلاف ضد داعش با محوریت آمریکا به وجود می آید و کشورهایی مثل امارات، عربستان و ترکیه عضو آن ائتلاف می شوند، این داعش از کجا می آید از ترکیه و در آنجا آموزش می بینند، لذا فقط ژست استقلال به خود می گیرد اما عملا فرزند خوانده آمریکا و نظام سلطه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسانی که ضد نظام سلطه هستند، خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل چین، روسیه، کوبا، کره شمالی و ایران ضد نظام سلطه می باشند که در میان کشور ما با چین و روسیه متحد اعتقادی نیست بلکه در ارزش های جغرافیای شرق متحد هستیم و شعار نه شرقی نه غربی در رابطه با دوقطبی بودن نظام های سلطه بود. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در همۀ ابعاد با نظام سلطه تقابل دارد، اظهار کرد: کشورهای دیگر در بُعد اقتصادی و نظامی با آمریکا تقابل دارد اما نظام جمهوری اسلامی در همۀ ابعاد با آمریکا و نظام سلطه تقابل دارد.

حجت الاسلام ذوالنوری هر نظام سیاسی را دارای سه پایه دانست و گفت: نقش اصلی و پایه اصلی اعتقادی است که در غرب این پایه انسان گرایی در مقابل خدا است که در زمان اصلاحات همین تفکر را در کشور ما زنده کردند، یعنی می خواستند دین را از زندگی ما کنار بزنند، هشت سال برای رسیدن به این تفکر تلاش کردند اما به فضل الهی موفق نشدند.

وی ادامه داد: پایه دوم معرفتی است، غرب دین را در عرصه قانونگذاری وارد نمی کند و ضلع سوم اقتصاد است، اگر ضلع دوم امانیسم شد ضلع سوم چیزی غیر از کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری نخواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اختلاف ایران با آمریکا تصریح کرد: روسیه و چین در اقتصاد با آمریکا مشکل و جنگ دارند اما نظام جمهوری اسلامی در هر سه ضلع با آمریکا چالش دارد و قابل سازش نیست.

وی برجام را یک توافق موقت دانست و ابراز کرد: تا زمانی که شما قدرت داشته باشید، با شما برسر میز مذاکره می نشینند، اگر به آمریکا امتیاز بدهید، روز به روز بدتر و فشارهایش بیشتر خواهد شد، بارها به دولت سابق و تیم مذاکره گوشزد و تذکر داده بودیم.

ارسال نظرات