۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۷۰۱۶۹۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

آیت الله صافی با صراحت لهجه در مسائل سیاسی با مسئولان سخن می گفت

آیت الله صافی با صراحت لهجه در مسائل سیاسی با مسئولان سخن می گفت
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به شدت نسبت به تراث اهل بیت و شیعه حساس و در موضوعات سیاسی از صراحت لهجه برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم ترحیم و بزرگداشت حضرت آیت الله صافی که از سوی رهبر معظم انقلاب امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: بخدا قسم مرگ و فقدان یک عالم برای شیطان خوشایندتر از فوت هفتاد عابد است، در روایت دیگری امام فرمودند «فقیه سه ویژگی پارسایی در دنیا، رغبت به آخرت و تمسک به سیره پیامبر گرامی اسلام دارد».

وی با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در رابطه با رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: ایشان به شدت نسبت به تراث اهل بیت و شیعه حساس بودند و در این موضوع با احدی تعارف نداشت.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه حضرت آیت الله صافی اگر جایی احساس می کرد حقوق اهل بیت (ع) نادیده گرفته می شود، جانانه دفاع می کرد، ابراز کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دفاع جانانه از اهل بیت انجام می داد و در عین حال ادب گفت و گو را رعایت می کرد.

وی وظیفه حوزه علمیه را دفاع از تراث اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند روشنفکری یعنی اینکه به روایات شیعه حمله و آن را نقد غیرمنصفانه کنند، حوزه علمیه باید از تراث اهل بیت دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی صراحت لهجه در آنجایی که لازم بود را از ویژگی های حضرت آیت الله صافی برشمرد و تصریح کرد: ایشان به شدت خواستار تفکیک جنسیتی کلاس های دانشگاه بودند و آن زمان از دولت خواستند، که با بدسلیقگی کنار گذاشته شد و ما امروز این موضوع را از دولت انقلابی خواستاریم و براساس تجربه می گوییم که این کار شدنی است.

استاد جامعه المصطفی مبارزه با عرفان های کاذب و صوفی گری را از دیگر ویژگی های این عالم برشمرد و گفت: حضرت آیت الله صافی مقید بودند طلاب و دانشجویان گرفتار عرفان های ساختگی و کاذب نشوند.

وی افزود: از دیگر ویژگی های این عالم وارسته تاکید بر استقلال حوزه های علمیه و همچنین صراحت لهجه در موضوع حجاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به همراهی حضرت آیت الله صافی با انقلاب اظهار داشت: حضرت آیت الله صافی یار و مرید امام بودند و در تمام انتخابات شرکت کردند و حضرت آقا نیز در پیامشان فرمودند ایشان گاهی در امور به من مشورت می دادند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مباحث سیاسی صراحت لهجه داشتند و هرگاه مسئولین به دیدارشان می آمدند نکات لازم و ضروری را گوشزد می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان خاطره ای از دیدار حضرت آیت الله صافی و ذکر مقدمات گنگره بین المللی حضرت حمزه ابراز کرد: حضرت آیت الله صافی به من فرمودند زبان قاصر از تقدیر و تشکر است در حق جناب حمزه کوتاهی صورت گرفته است، ما کوتاهی کرده ایم و باید پیش از این به معرفی شخصیت و چهره تابناک ایشان می پرداختیم.

ارسال نظرات