۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۸۳۲
آیت الله رئیسی:

به اندازه ده ها سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

به اندازه ده ها سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد
رئیس جمهور با بیان اینکه به اندازه ده ها سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: اولویت اصلی ما به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز در دیدار علما، نخبگان، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) صورت گرفت، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و روز بصیرت گفت: دست قدرت خداوند متعال در این روز با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن عزت، اقتدار و امنیت برای مردم شریف ایران تجلی پیدا کرد و طومار فتنه را برای همیشه در هم پیچید.

وی با تقدیر و تشکر از بصیرت مثال زدنی مردم شریف و آگاه ایران اسلامی ادامه داد: بحمدالله مردم شریف ایران از بصیرت ویژه ای برخوردار هستند؛ بر اساس روایات؛ بصیرت، چشم و گوش دل را باز می کند و سبب می شود انسان در بزنگاه ها بهترین راه را انتخاب کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز همه مسؤولان کشور نیازمند بصیرت هستند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این موضوع تأکید داشته و دارند.

رئیس جمهور در ادامه به نقش ممتاز شهید سلیمانی در برچیدن فتنه داعش در منطقه اشاره و بیان کرد: ایشان بر اثر بصیرت ویژه ای که داشتند در مبارزات خود با بصیرت وارد می شد و همواره پیروز میدان بودند و همین سبب شد تا خداوند نیز آوازه ایشان را به گوش جهانیان برساند.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه با نوعی جاهلیت مدرن مواجه هستیم، عنوان کرد: امروز همان جاهلیت صدر اسلام که حضرت صدیقه طاهره(س) با همه وجود در برابر آن ایستادگی کردند و در این راه به شهادت رسیدند با چهره جدید پا به میدان گذاشته است.

آیت الله رئیسی در ادامه قم را پایتخت تشیع و نماد بصیرت و بصیرت آفرینی دانست و ابراز کرد: قمی ها افتخار دارند که 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و این جمعیت نشانگر بصیرت ویژه مردم این شهر مقدس است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، خدمت به قم خدمت به اسلام است، بیان کرد: این شهر مقدس با تربیت نیروهای مستعد همواره از کیان اسلام دفاع می کند، از این رو بدون شک باید خدمت به آن را مغتنم بشماریم.

وی در ادامه با اشاره به مسئله تولید و رفع موانع موجود بر سر راه تولید، عنوان کرد: از تمامی فعالان عرصه تولید می خواهیم که مجدانه در این عرصه حضور پیدا کنند و دستگاه های مربوط نیز موانع را از سر راه آنها بردارند و این باید در عمل شکل بگیرد؛ ما باید با فراهم آوردن زمینه های مناسب برای تولیدکنندگان به آنها آرامش را هدیه دهیم و علاوه بر پرداخت تسهیلات، به آنها مهلت بازپرداخت نیز داده شود.

آیت الله رئیسی بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان تأکید و ابراز کرد: امروز باید محل مناسبی برای ایجاد پارک علم و فناوری برای فعالان این عرصه در قم در نظر گرفته شده و اقدامات لازم برای ساخت آن نیز تمهید شود.

رئیس جمهور با اشاره به نکاتی در خصوص نهاده های دامی و پروژه های نیمه تمام در کشور مطرح کرد: امروز به اندازه ده ها سال در کشور پروژه های نیمه تمام وجود دارد که باید آنها را به سرانجام برسانیم؛ بدون شک اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است و از فعالان این عرصه نیز دعوت به کار کرده و از آنها استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه هرکجا مردم پای کار بودند، آنجا نقطه پیشرفت و موفقیت بوده و هست، عنوان کرد: بدون شک همه باید بدانند که دولت متعلق به همه جمهور است و ما هیچ دیدگاه حزبی و گروهی نداریم، بلکه نگاهمان ملی است؛ دستگاه های دولتی باید زمینه را برای حضور مردم در عرصه های اقتصادی فراهم کنند؛ امروز باید شرایطی فراهم کنیم تا فعالان عرصه اقتصاد با آرامش خاطر دست به سرمایه گذاری در عرصه های مختلف بزنند.

آیت الله رئیسی همچنین به دغدغه های نمایندگان اقشار مردم در عرصه های خیرین مدرسه ساز، ازدواج و طلاق، کشاورزی، ناهنجاری های اجتماعی، زن و خانواده، معلمان، نهاده های دامی و ... پاسخ داد و گفت: همه مسؤولان باید پای کار بیایند و مسائلی که مردم شریف قم را رنج می دهد را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت نباید پرهزینه باشد، تصریح کرد: ما می توانیم رشد اقتصادی کشور را به جایگاه مطلوب، یعنی به 8 درصد برسانیم و این کار باید انجام شود؛ امروز ایجاد ارتباط میان دانشگاه و بخش صنعت، کشاورزی و بازار در دستور کار است و اگر این اتفاق بیفتد بدون شک شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

آیت الله رئیسی در پایان بیان کرد: از مردم قم نیز به علت اینکه بنا بر شرایط کرونایی نتوانستیم در اجتماعات عظیم مردمی حضور پیدا کنیم، عذرخواهی می کنم و ان شاءالله در وقت مقتضی و با از بین رفتن این ویروس در جمع مردم حضور خواهیم یافت.

ارسال نظرات