۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۹۴۱۵۲
حجت الاسلام طالبی نیا مطرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های مسجد لولاگر تهران / رسانه ها مساجد را معرفی کنند

گزارشی از فعالیت های مسجد لولاگر تهران / رسانه ها مساجد را معرفی کنند
تهران ـ حجت الاسلام طالبی نیا با اشاره به لزوم فعالیت رسانه ها در معرفی مساجد، این کار را در راستای عمل به فرمایشات رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به هسته های فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام سعید طالبی نیا، امام جماعت مسجد لولاگر تهران در دیدار با حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسؤولان این رسانه حوزوی، اظهار داشت: مسجد لولاگر قدمتی 85 ساله دارد، مرحوم حاج محمدباقر لولاگر یکی از افراد خیر تهران بودند که حدود 20 مسجد ساختند و از جمله در ساخت مسجد امام زمان(عج) نقش بزرگی داشتند، منتهی اسم ایشان نیست و تنها مسجدی که به اسم ایشان هست این مسجد می باشد.

وی تأکید کرد: بیمارستان خیریه لولاگر در خیابان رودکی را ایشان ساختند، بعد از انقلاب هم ایشان برای نماز به این مسجد می آمدند و نماز می خواندند.

وی افزود: بعد از سال 90 که از قم به عنوان مشاور اوقاف به این مسجد منتقل شدم و آن زمان تا حدودی بین بسیج، هیأت امنا و امام جماعت این مکان اختلاف نظر بود به گونه ای که این مسجد امام جماعت نداشت و هرکسی اینجا می آمد طرد می شد، لذا یک فردی را می خواست که تجربه داشته باشد و نیز جایگاهی هم از جهت علمی داشته باشد.

حجت الاسلام طالبی نیا در ادامه بیان داشت: خدا را شاکریم ما این توفیق را پیدا کردیم و 10 سال طول کشید تا فضای این مسجد به فضای الفت تبدیل شود.

این استاد حوزوی ادامه داد: پیش از این بین امام جماعت ها و بسیج فاصله زیادی بود الان همه بچه هایی که اینجا هستند عضو بسیج و شورای بسیج هستند و کاری که در بحث نرم افزار بسیج باید انجام می شد، صورت گرفته شده است.

امام جماعت مسجد لولاگر تهران تصریح کرد: دوستانی که به هر علت نمی توانستند کار را ادامه دهند، حکمشان تمام شد و به جای آنان از نیروهای بسیجی جوان و حتی میانسال آوردیم و فضای خوبی در مسجد ایجاد شد.

این  استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: سالیان گذشته درس اخلاقی روبروی مسجد بود که توسط حاج آقای صالحان مدیریت می شد زیرا فضای این مسجد در آن زمان به گونه ای بود که ایشان نمی توانستند به این مسجد بیایند و عملا مسجد به معبد تبدیل شده بود و اینکه کارهای عمومی در این مکان انجام شود، محقق نشد.

وی ادامه داد: زمانی که بنده در این مسجد مستقر شدم، به قم رفتیم و ایشان را به مسجد دعوت کردیم و خوشبختانه ایشان دعوت ما را قبول کردند و الان چهارشنبه ها ساعت 8 شب درس اخلاق هفتگی ایشان به صورت منظم برگزار می شود و افراد زیادی از تهران و حتی جاهای دیگر به این مسجد می آیند و همچنین دعای کمیل و کتاب «شط شراب» که وی درباره کلمات قصار آیت الله بهجت نوشته اند را شرح می دهند.

حجت الاسلام طالبی نیا ادامه داد: حجت الاسلام صالحان کتاب های ارزشمندی دارند به نحوی که کتابهای ایشان پیش فروش می شود و قبل از ورود به بازار فروخته می شود.

امام جماعت مسجد لولاگر تهران ابراز کرد: ناگفته نماند عمدتاً کسانی که در درس اخلاق ایشان شرکت می کنند علاوه بر محلی ها، دانش آموزان و دانشجویان نخبه بسیجی هستند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: کانون دانش پژوهشان نخبه که هر سال مدال های خود را به حضرت آقا تقدیم می کنند چهارشنبه شب ها به این مسجد می آیند و یک جمع ارزشمندی تشکیل می شود.

وی گفت: ما دو سال اخیر در ایام محرم چون مراسم ها در بیرون انجام می گیرد، خیابان آذربایجان تا تقاطع رودکی بسته می شود و یکی از منظم ترین مراسم های عاشورا در تهران در این مسجد برگزار می شود و کسانی که در این مراسم شرکت می کنند صرفا برای کسب فیض حضور پیدا می کنند زیرا ما در این مکان هیچ گونه پذیرایی نداریم.

امام جماعت مسجد لولاگر تهران ابزار داشت: یکی دیگر از کارهایی که اینجا انجام می شود بحث مدرسه مسجد محور است. اکنون 3 سال متوالی است که حجت الاسلام شاکری در اینجا مدرسه مسجد محور را تشکیل داده اند و هر روز از شنبه تا چهارشنبه مدرسه از صبح تا عصر دایر می باشد.

حجت الاسلام طالبی نیا تصریح کرد: یک کانون عملی و فرهنگی و تربیتی به نام «کانون لولاگر» در این مسجد تشکیل داده ایم که بسیاری از نواقص توسط این کانون حل می شود و رویگرد این کانون تربیتی، اخلاقی و علمی است.

وی به برخی از برنامه های این کانون اشاره کرد و گفت: دانش آموزان پایه های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم در ذیل این کانون در اردوها، کلاس های تقویتی و ... شرکت می کنند.

امام جماعت مسجد لولاگر تهران به مسائل سخت افزاری مسجد لولاگر اشاره کرد و بیان داشت: قبلا مسجد تقریبا از بین رفته بود؛ چون نزدیک به 80 سال از قدمت آن می گذشت و بنای آن دچار فرسودگی شد تا جایی که مسجد در حال ریزش بود اما به لطف خدا و با همکاری شهرداری تهران به ویژه در دوران آقای قالیباف کمک هایی انجام گرفت و مسجد دوباره احیا و ضد زلزله شد.

حجت الاسلام طالبی نیا در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بحمدالله با لطف خدا و عنایت اهل بیت(ع) و تلاش دوستان  هیأت امنا توانستیم این مسجد را به معنای واقعی مسجد تبدیل کنیم به گونه ای که بیشتر اوقات شبانه روز این مسجد باز است و تا پاسی از شب کارهای مختلف فرهنگی و  مذهبی در این مکان انجام می شود و این می طلبد که رسانه به کمک مساجد بیاید و ما را کمک کنند زیرا به نظر بنده هیچ کاری ارزشمندتر از خدمت به مسجد باشد، چون مسجد خانه خداست.

امام جماعت مسجد لولاگر تهران در پایان سخنان خود گفت: کسی که به مسجد خدمت می کند در اصل به خدا خدمت می کند، لذا رسانه ها در معرفی این قطب های دینی و فرهنگی کمک کنند و راهکار ارائه دهند زیرا این کار مقدسی است که راستای عمل به فرامین حضرت آقاست که فرمودند «مساجد به هسته های فرهنگی تبدیل شوند»./841/

گزارشی از فعالیت های مسجد لولاگر تهران / رسانه ها مساجد را معرفی کنند

ارسال نظرات