۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۸۸۵۸۴
آیت الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله حکیم در برابر زیاده خواهی و دستورات نابخردانه صدام مقاومت کرد

آیت الله حکیم در برابر زیاده خواهی و دستورات نابخردانه صدام مقاومت کرد
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله حکیم در برابر طاغوت زمان خود و در برابر زیاده خواهی و دستورات نابخردانه صدام مقاومت کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید محمدسعید حکیم، به تبیین سیره علمی و مبارزاتی این عالم مجاهد پرداخت و گفت: خبر ارتحال مرجع بزرگوار، عالم جلیل القدر، شخصیت مبارز و مجاهد مرحوم آیت الله سیدمحمد سعید حیکم را خدمت مردم عزیز و علاقه مندان به دین و روحانیت صمیمانه تسلیت عرض می کنم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: این عالم جلیل القدر از شخصیت های مبارز و جهادی در عرصه فقاهت بوده که دارای آثار گرانسنگی در این زمینه می باشد و همچنین ایشان در زمینه تاریخ و سایر علوم اسلامی دارای تألیفات بسیاری است.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: آیت الله حکیم شاگردان بسیاری برای جامعه حوزوی و دینی تربیت کرده که این شاگردان در ترویج معارف اسلامی نقش آفرینی می کنند.

وی یکی از ویژگی های برجسته آیت الله حکیم را روحیه مبارزاتی ایشان توصیف کرد و گفت: این عالم بزرگوار در برابر طاغوت زمان خود و در برابر زیاده خواهی و دستورات نابخردانه صدام مقاومت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خاندان حکیم به خاندان شجاعت، وظیفه شناسی و مبارزه شناخته می شوند، اظهار کرد: صدام، این شخصیت بزرگوار و تعدادی از خاندان حکیم را به زندان می اندازد و این عالم جلیل القدر بیش از هشت سال از عمر شریف خود را زندان های رژیم بعث عراق سپری کرد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خاندان حکیم به شهادت رسیدند، افزود: تنها جرم آنها این بوده که انسان های شجاعی بودند و سکوت در برابر ظلم را جایز نمی دانستند، زیرا که وظیفه خود می دیدند که در برابر طاغوت و زیاده خواهی صدام قیام کنند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: آیت الله حیکم از مراجع بزرگ نجف و عراق بود که مقلدان بسیاری در نجف و عراق و همچنین سایر کشورها داشت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله حکیم در سن 85 سالگی دعوت حق را لبیک گفت، اظهار کرد: بعد از ارتحال این عالم جلیل القدر سیل پیام های تسلیت از مراجع عظام تقلید حوزه قم و نجف سراریز شده است.

تعویق آغاز سال تحصیلی حوزه های علیمه در جهت تکریم و تجلیل آیت الله حکیم

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امروز به عنوان روز آغاز دروس حوزه های علمیه تعیین شده بود، اما زمانی که شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه های علمیه از ارتحال این عالم جلیل القدر مطلع شدند، به جهت تکریم و تجلیل از مقام این عالم بزرگ، شروع سال تحصیلی را به روز سه شنبه تغییر دادند.

وی با بیان اینکه امیدواریم وجود چنین شخصیت هایی در روزگار ما جنبه الگویی برای حوزویان و مردم داشته باشند، گفت: عالمان بزرگواری که از جان خود گذشتند تا دین خداوند و کلمه الله در جامعه حاکم شود، همواره در تاریخ می توانند الگوی همگان قرار گیرند.

خبرنگار: قاسم شفیعی پور

ارسال نظرات