۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۸۸۴۶۲
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

شاهد افول تدریجی قدرت نرم و سیاسی آمریکا در دنیا هستیم

شاهد افول تدریجی قدرت نرم و سیاسی آمریکا در دنیا هستیم
امام جمعه موقت تهران استراتژی قدرت نظامی آمریکا در منطقه و جهان را محکوم به شکست دانست و گفت: اکنون شاهد افول تدریجی قدرت نرم و سیاسی آمریکا در دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر افغانستان، گفت: حوادث اخیر افغانستان نشانه باخت و افول تدریجی آمریکا و غرب در افغانستان و منطقه است.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش قدرت نرم آمریکا در جهان هستیم، گفت: عدم صداقت در دیپلماسی و تکیه بر قدرت نظامی و سیاسی سبب کاهش قدرت سیاسی آمریکا در جهان شده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آمریکا با تکیه بر استراتژی قدرت نظامی خود با جهانیان تعامل داشته که این گونه رفتار سیاسی و صحبت با قدرت نظامی، قطعا محکوم به شکست است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: آمریکا با تکیه بر قدرت نظامی خود در یمن، سوریه، عراق و افغانستان حضور داشته که اکنون جهانیان شاهد شکست خفت آور آمریکا در منطقه هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز آمریکا همان سیاست رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم فلسطین را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه تناقضات بسیاری در سیاست‌های خارجی و امور بین‌المللی آمریکا وجود دارد، گفت: کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند، دستان آنها در جنایت ها و کشتار مردم یمن و سوریه به خون آغشته است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آمریکا قدرت تمام تعهدات را در برجام زیر پا گذاشته و یک جانبه از این تعهد خارج شد و اروپا نیز به توافق قطعی خود پایبند نبوده است.

وی با بیان اینکه تناقضات نشانه افول آمریکا و تمدن غرب در منطقه است، افزود: نیروهای جبهه مقاومت پیروز و دستاوردهای بسیاری در برابر قدرت استکبار جهانی در منطقه به دست آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: نظام اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند که در کنار مردم مظلوم به ویژه مردم بی‌پناه افغانستان قرار گیرد و از آنها حمایت کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک به شهردار جدید تهران، گفت: با توجه به اینکه آقای زاکانی مدیر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بوده، می توانند از ظرفیت‌های این پژوهشگاه برای برنامه‌ریزی کلان شهر تهران و انتخاب مدیران شایسته برای شهرداری های تهران بهره بگیرد.

امام جمعه موقت تهران شایسته سالاری را رمز حرکت و موفقیت در هر نظام دانست و اظهار داشت: شهردار جدید تهران باید نخست به اصلاح بودجه ریزی و تامین مالی شهرداری تهران بپردازد، زیرا که تامین مالی شهرداری تهران با فروش تراکم و بر هم زدن شکل و شمایل شهر کار غیر معقولی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بر اصلاح نظام اداری شهرداری تهران تأکید و بیان کرد: اصلاح بودجه ریزی، ساختار نظام اداری و عمران و توسعه جزء اولویت های شهردار جدید تهران قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین منشور حکمرانی حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر خود با هیأت دولت سیزدهم، بر ضرورت مطالعه و استفاده دولتمردان از نامه حضرت امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: حضرت علی(ع) تأمین نظام مالی، ایجاد نظام دفاعی مقتدر، اصلاح نظام تعلیم و تربیت و ایجاد نظام مهندسی، عمرانی و آبادانی کشور را چهار محور مهم برای حکمرانی ترسیم کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر چهار توصیه امیرالمؤمنین در دستور کار هیأت دولت سیزدهم قرار گیرد، قطعا شاهد رشد، توسعه و پیشرفت کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات