۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۸۰۸۳۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ورود حوزویان به مسائل سیاسی تکلیف شرعی و قانونی است

ورود حوزویان به مسائل سیاسی تکلیف شرعی و قانونی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ما تعهد قانونی و شرعی داریم که نسبت به مسئله انتخابات حساس و دغدغه مند باشیم و کسی نمی‌تواند بگوید من سیاسی نیستم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش بصیرتی حماسه حضور که با شرکت حوزویان و روحانیان استان برگزار شد، بر همت و تلاش همگانی به‌ویژه نخبگان جامعه برای تحقق مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات تأکید کرد.

وی خطاب به حوزویان با بیان اینکه باید به عرصه انتخابات ورود کرده و در این زمینه غفلت نکنیم، افزود: باید کار و فعالیت کرده و معیارهای انتخاب اصلح را مردم بیان کنیم و کسانی هم که ممنوعیت ندارند می‌توانند به مصادیق نیز ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: ما تعهد قانونی و شرعی داریم که نسبت به مسئله انتخابات حساس و دغدغه مند باشیم؛ ازاین‌رو هیچ‌کس از روحانیان نمی‌تواند بگوید من سیاسی نیستم، کاری به انتخابات ندارم و تنها به دنبال علم و دانش هستم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ما مکلف هستیم در مسائل سیاسی روز ورود کنیم؛ چراکه به دلیل همین مسائل سیاسی خون داده‌ایم و جان‌های بسیاری در این راه قربانی شده‌اند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلامی برای اینکه چه کسی مسئول و رهبر جامعه باشد علمای بزرگی زندان‌ها رفتند و شهید شدند و در جریان مبارزات انقلاب اسلامی هم علمای زیادی زندانی کشیده و به شهادت رسیدند تا شاه برود و امام خمینی (ره) بیاید و این‌گونه نظام اسلامی شکل گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: روشن است که درزمینهٔ انتخابات بحث ما قدرت‌طلبی نیست؛ بلکه بحث اقامه و احیای دین و ستاندن حق مظلوم و مبارزه با نظام زیاده‌خواه و وحشی استکباری است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بین موجودات فقط انسان به دلیل اینکه اشرف مخلوقات است حق انتخاب دارد، به تبیین اهمیت انتخاب صحیح برای آینده کشور و نظام پرداخت و تصریح کرد: خداوند آینده فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما را به خود ما و انتخاب ما واگذار کرده است؛ ازاین‌رو باید در این زمینه با هوشیاری و دغدغه مندی عمل کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند روز انتخابات شب قدر ملت ما است، گفت: همان‌گونه که در شب قدر با احیا و دعا از خداوند می‌خواهیم سرنوشت یک‌ساله خوبی برای ما رقم بزند، در انتخابات هم اگر انتخاب خوبی داشته باشیم سرنوشت چهار سال ما بهبود می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید با فکر باز، بصیرت و آگاهی بیشتر انتخاب کنیم، افزود: رئیس‌جمهور سیاست داخلی و خارجی ما را حداقل برای چهار سال آینده مشخص می‌کند و اگر انتخاب خوبی داشته باشیم در چهار سال آینده از این بابت نگرانی چندانی نخواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بخش اعظم امور کشور به نگاه و دیدگاه رئیس‌جمهور بستگی دارد؛ به‌گونه‌ای که رئیس‌جمهور می‌تواند فضای کشور را به سمت تعالی حرکت دهد و به‌عکس می‌تواند در مسیر توسعه و تعالی کشور ترمز ایجاد کند؛ ازاین‌رو باید بکوشیم با انتخاب شایسته، نظام و کشور اسلامی را در مسیر توسعه و تعالی و حرکت روبه‌جلو قرار دهیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات