۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۷۸۱۴۷
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

روحانیت در جریان سازی سالم فرهنگی و دینی رسالت سنگینی بر دوش دارد

روحانیت در جریان سازی سالم فرهنگی و دینی رسالت سنگینی بر دوش دارد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه باید جریان سازی فعال فرهنگی و دینی در کشور حاکم باشد، گفت: روحانیت در این راستا رسالت سنگینی بر دوش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در جمع مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان به استان لرستان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رشد و کمال و گسترش فضیلت‌های دینی است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان به فعالیت حوزه های علمیه و نقش آفرینی در عرصه تبلیغ اشاره کرد و افزود: فضیلت های دینی از درون حوزه‌های علمیه می‌جوشد.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه محل جوششی بوده است که تعلیم و تعلم اسلامی شکل بگیرد، ادامه داد: مدارس علمیه در لرستان و روحانیون استان به برجستگی‌هایی از جهت علمی و معنوی نائل شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به فرصت هایی که به برکت انقلاب اسلامی برای روحانیت فراهم شده است، خاطرنشان کرد: از این فرصت باید نهایت بهره برداری و استفاده را در جهت رشد و تعالی اخلاق و معنویت در جامعه و تبیین ارزش های دینی ببریم.

وی شکل گیری جریان سازی سالم فرهنگی و دینی را رسالت روحانیت عنوان کرد و گفت: روحانیت در گام دوم انقلاب رسالت خطیری بر دوش دارد و باید اقدامات حوزه توسعه و گسترش فرهنگ دینی را به صورت کیفی و با قوت پیش ببریم.

مساجد را کانون تعلیم و تربیت اسلامی قرار دهیم

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مساجد را کانون تعلیم و تربیت اسلامی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در سایه انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، دینی و بصیرتی باید بر تولیدات فرهنگی و دینی خود بیافزاییم و موانع را از بین ببریم.

وی بر ضرورت تحقق پیشرفت اقتصادی و ارتقای فرهنگ دینی تأکید کرد و گفت: روحانیت در این زمینه نقش بسزایی بر دوش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه باید جریان سازی فعال فرهنگی و دینی در کشور حاکم باشد، بیان داشت: باید خروجی آن تربیت جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا و عدالت خواه باشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات