۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۷۵۹۴۰
فرهنگ و جهش تولید (۵۳)؛

دستورات دینی شاکله اصلی جهش تولید

دستورات دینی شاکله اصلی جهش تولید
حجت الاسلام محد بابکی گفت: اگر تولید در کشور، روند تساعدی داشته باشد، مشکلات و موانعی مانند نفوذ فرهنگی، وابستگی اقتصادی و انواع فساد موجود در جامه، از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام محمد بابکی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین و استاد حوزه و دانشگاه به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در مورد تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگ گفت: جهش تولید در واقع اوج تولید است. در جامعه ای که تولید وجود نداشته باشد به تباهی سوق داده می شود و انواع آسیب و آفات اجتماعی مانند بیکاری، طلاق، عدم ازدواج و خودکشی به جان کشور می افتد.

وی افزود: اگر تولید در کشور، روند تساعدی داشته باشد، مشکلات و موانعی مانند، نفوذ فرهنگی، وابستگی اقتصادی و انواع فساد موجود در جامعه، از بین خواهد رفت.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: جایگاه کار و تلاش از نظر خداوند متعال، نص صریح قرآن کریم و روایت، بسیار با ارزش است و همواره خداوند مومنین را به جهاد در راه خانواده و همت، امر می کند، من لا معاش له، لا اصاله له.

وی ابراز داشت: مسئولان و مردم، شاکله اصلی فرهنگ را تشکیل می دهند که اگر عرصه را رها بگذارند، آفات و آثار مخربی جامعه را در بر می گیرد و خودشان هم گرفتار می شوند.

حجت الاسلام بابکی با ارائه راهکار، اظهار داشت: نام گذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، یک خط فکری است و مراکز فرهنگی و مسئولان مربوطه، باید به سمت تحقق این هدف، پیش روی کنند و روحانیون مبلغ با تبلیغ و دستورات اسلامی و اطلاع چهره های اقتصادی به مردم، زمینه را برای جهش تولید هموار کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات