۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۷۴۹۴۸

انحطاط در سایه استفاده غلط از فضای مجازی

انحطاط در سایه استفاده غلط از فضای مجازی
حجت الاسلام بابایی گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی در جامعه، با ایمان به خداوند باید بهترین استفاده را از فضای مجازی بعمل آورد در غیر این صورت موجب انحطاط و سقوط می شود.

حجت الاسلام علی اکبر بابایی، مدرس حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در موضوع زیست مومنانه در فضای مجازی، گفت: زیست مومنانه یعنی ایمان کامل، راسخ به خداوند متعال که شنونده هر ندایی و بینا هر اعمال است و ایمان به معاد، که  روزی انسان با تمام اعمالش در مقابل خداوند بازخواست می شود، فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره.

وی افزود: انسان مومن باید باتوجه به ایمان کامل به خداوند و معاد، وارد فضای مجازی شود و آن پیروی از قران کریم، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است، که شامل ترتیب اثر ندادن در برابر گناه، تهمت و عدم افشا تهمت، غیبت، رد تصویر مبتذل می باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی نظام اسلامی، با ایمان به خداوند باید بهترین استفاده را از فضای مجازی بعمل آورد، در غیر این صورت موجب انحطاط و سقوط می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سقوط و انحطاط باید شرایط استفاده از فضای مجازی در حریم خانواده نهادینه شود که وظیفه این مسئولیت سخت برعهده والدین و مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان دینی در مدارس و دانشگاه می باشد.

ارسال نظرات