۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۴۰۲۴
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت جدی پیگیر احیای موقوفات حوزوی است

سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت جدی پیگیر احیای موقوفات حوزوی است
کرمانشاه - حجت الاسلام مهدی توسلی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت جدی پیگیر احیای دوباره موقوفات به ویژه موقوفات در بخش حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی توسلی امروز در جمع رابطین موقوفات مدارس علمیه استان که در سالن جلسات حوزه علمیه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: موقوفات و وجوهاتی که از آن به دست می آیند در اداره مراکز دینی همانند حوزه های علمیه نقش مهمی را دارند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: با این وجود باید اذعان کرد که به مساله وقف به عنوان یک رکن مهم در اسلام نگاه خاص و دقیقی توسط حوزویان بدان نشده است که این یک ایراد بزرگ می باشد.

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: نباید نگاه ما به ویژه حوزه های علمیه به مساله ای به مهمی وقف، نگاهی جزیی نگر باشد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: وقف یک سنت دینی و کهن است و در اسلام نهادینه شده، ولی با این وجود هجمه ها و تبلیغات رسانه ای دشمن علیه مقوله وقف باعث شده است که این سنت حسنه در جامعه کمرنگ شود.

وی با اشاره به لزوم ترویج سنت وقف در جامعه بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود رسانه ملی و دیگر رسانه سنت وقف را به معنای کامل معرفی کنیم .

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه یکی از کارهای اوقاف و امور خیریه در کشور پیگیری موقوفات حوزوی است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت جدی پیگیر احیای دوباره موقوفات به ویژه موقوفات در بخش حوزوی است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: باید بتوانیم با استفاده از موقوفات منابع پایدار را برای اداره حوزه ها و مدارس علمیه مهیا کنیم، زیرا دولتها می توانند به آسانی بودجه عمرانی حوزه ها را کم و حتی قطع کنند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در بحث موقوفات سازماندهی منسجمی داشته باشیم تا در بحث تامین هزینه ها در طول سال دچار نوسان نگردیم./1400/

ارسال نظرات