۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۶۸۳۹۵
در صورت تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا؛

اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری سوم دی ماه برگزار خواهد شد

اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری سوم دی ماه برگزار خواهد شد
سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجلس پرداخت و گفت: در صورت تأیید ستاد ملی مبارزه کرونا، اجلاسیه خبرگان سوم دی ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری گفت: مدتی است که اجلاسیه خبرگان برپا نشده و ما این برنامه را ترتیب دادیم تا گزارشی در رابطه با تلاش هایی که صورت گرفته محضر مردم عزیزمان تقدیم کنیم.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه مجلس خبرگان باید دو اجلاسیه علنی داشته باشیم؛ سیزدهم و چهاردهم اسفندماه سال گذشته باید این اجلاس برگزار می شد، اما بخاطر رعایت دستورالعمل ها آن را تعطیل کردیم؛ 27 مرداد 99 نیز اعلام کردیم که اجلاسیه برگزار می شود، اما باز به علت شدت گرفتن شیوع کرونا، از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستند تا این اجلاسیه برگزار نشود؛ باز قرار بود اجلاسیه را در 20 آبان ماه 99 برگزار کنیم، اما همین موضوع پیش آمد و ناچار به تعطیلی آن شدیم.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در جلسه گذشه هیأت رییسه مجلس خبرگان سه زمان را برای برگزاری اجلاسیه خبرگان مشخص کردیم که عبارت از پنجم یا نوزدهم آذر یا سوم دی است؛ در این زمینه با ستاد ملی مبارزه با کرونا صحبت کردیم و رییس این ستاد گفت آذرماه که مطلقا مصلحت نیست، بنابراین تا پایان آذرماه اگر شرایط مساعد بود در سوم دی اجلاسیه خبرگان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: در اسفندماه سال گذشته تمام زمینه ها برای برگزاری اجلاس برگزار شده بود، اما همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا که یک تکلیف شرعی برای ما است سبب شد تا از برگزاری آن صرف نظر کنیم؛ وقتی رهبر معظم انقلاب با ستاد ملی مبارزه با کرونا همراهی می کنند ما نیز باید از ایشان الگوبرداری کنیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به تفاوت مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در برپایی جلسات علنی و غیر علنی گفت: تفاوتی میان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است؛ جلسات مجلس خبرگان به صورت غیر علنی و جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت علنی است؛ معیشت و زندگی مردم به مجلس شورای اسلامی گره خورده است و نمی توان آن را تعطیل کرد.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا هر گونه اجتماعی را در شرایط کرونایی زیان بار می داند؛ ما با تمام وجودمان در پی انجام وظیفه هستیم و حتی برای اجلاس بین دو اجلاس که حدود بیست و پنج الی سی نفر شرکت می کنند نیز مناسب دیده نشد و تا وقتی ستاد اجازه برپایی اجلاس به ما ندهد همچنان همراه هستیم برای این که ان شاءالله بتوانیم با این ویروس منحوس مبارزه کنیم.

تمام تلاش ها باید در راستای مهار شیوع ویروس منحوس کرونا باشد

آیت الله خاتمی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شرایطی که در دنیا و از جمله کشورمان به وجود آمده بخاطر این ویروس منحوس، شرایط بحرانی است، گفت: این شرایط مقتضیات خودش را دارد که باید تمام تلاش ها در این مسیر باشد که از گسترش این ویروس منحوس و متقلب که به شکل های مختلف و با گستردگی روز به روز و افزون تر از گذشته در حال پیشتازی است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار شایسته در مبارزه با کرونا تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و بحمدالله مردم خوب و فهیم ما هم پاسخ شایسته دادند و با آن همراهی کردند؛ رهبری عمده محورهای رهنمودهایشان در این رابطه، مسأله شنیدن و پیروی کردن از دستورالعمل های این ستاد از سوی مردم بود که مردم نیز در حد خوبی آنها را شنیدند و اطاعت کردند.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر و تشکر از متدینان در زمینه رعایت مسائل و اصول بهداشتی، تأکید کرد: متدینان انصافا در عرصه مبارزه با این ویروس منحوس خوش درخشیدند؛ در دهه نخست محرم مشاهده کردیم که علیرغم برگزاری مراسمات با نهایت شکوه، مسائل بهداشتی نیز به خوبی رعایت شد.

وی ابراز کرد: یکی از مسؤولان ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که تقریباً هفتصد نماز جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا شد و حتی یک مورد هم گزارش نرسید که از این نماز جمعه ها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده باشد؛ معنای این سخن آن است که متدینان در این زمینه ها همراهی خوبی با ستاد ملی مبارزه با کرونا دارند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: از تلاش های مسؤولان نظام اسلامی در این زمینه تشکر ویژه دارم و همچنین از صمیم قلب از پزشکان و پرستاران و کادر درمان تشکر می کنم زیرا در این میدان جهاد خوش درخشیدند و تا کشف واکسن این بیماری در میدان خواهند ماند.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تذکری را قبل از ماه مبارک رمضان به مسؤولان امر داشتند مبنی بر اینکه نیاز معنوی مردم را نیز در تصمیمات خود لحاظ کنند؛ مسؤولان باید تلاش داشته باشند که اماکن مقدسه ان شاءالله همچنان با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی به روی مردم گشوده باشد تا افراد با حضور در آنها از فضای معنوی بهره ببرند.

وی مطرح کرد: همه باید با رعایت دستورالعملی های بهداشتی کمک کنند که ان شاءالله هر چه زودتر شر آسیب رسانی این ویروس منحوس جمع شود؛ هم اعتقادات دینی این رهنمود را به ما دارد و هم کسانی که به کشور علاقه مند هستند و میهن خود را دوست دارند می گویند برای مهار این ویروس منحوس باید همکاری های لازم صورت بگیرد.

آیت الله خاتمی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان برگزاری اجلاسیه به صورت آنلاین فراهم است یا خیر، خاطرنشان کرد: در رابطه با اجلاس آنلاین باید گفت وقتی می توان آن را برگزار کرد که زیرساخت ها فراهم باشد؛ در برخی از نقاط کشور زیرساخت ها فراهم نیست و ممکن است برخی از اعضای خبرگان این امکان را نداشته باشند؛ همچنین اگر شرایط برگزاری کمیسیون ها فراهم باشد، باید گفت که ان شاءالله این کمیسیون ها نیز برپا خواهد شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات