۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۵۶۲۹
حجت الاسلام صادقی آرمان:

رزمندگان باید در میدان جنگ باشند نه در پناهگاه!

رزمندگان باید در میدان جنگ باشند نه در پناهگاه!
پژوهشگر حوزه با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره در خانه ماندن مردم گفت: آژیر خطر به صدا درآمده است و مردم باید به پناهگاه‌ها بروند ولی رزمنده باید در میدان بماند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد صادقی‌آرمان، نویسنده بسته مطالعاتی «سرآغاز» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انگیزه خود را نسبت به نگارش بسته مطالعاتی «سرآغاز» گفت: من این توفیق را داشتم که جزء اولین فعالان جریان اربعین باشم و این توفیق به قبل از سال ۹۰ برمی‌گردد؛ مدتی بعد به این نتیجه رسیدیم که باید نرم افزار اربعین را درست کنیم و ما برای این ایده باید یک موکب تراز را معرفی می‌کردیم.

وی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با در خانه ماندن مردم، ابراز داشت: حضرت آقا فرمودند که همه در خانه‌هایشان بمانند و زیارت اربعین را بخوانند، فرمایش ایشان مشرف به سربازان داخل میدان جنگ و افسران جنگ نرم نیست؛ بله آژیر خطر به صدا درآمده است و مردم داخل شهر باید به پناهگاه‌ها بروند ولی بچه‌های رزمنده باید تلاش کنند تا فضا را به حالت عادی برگردانند.

تعداد بازدید : 3

مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری صبوح ضمن بیان تعطیل بردار نبودن جریان اربعین، عنوان کرد: بنده به این اعتقاد دارم که ما می‌توانیم جریان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... را با ظرفیت مردمی مانند جریان اربعین حل کنیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با الگوگیری از اربعین حسینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که اربعین یک الگوی تمام و کامل برای کل دنیا است که باید در داخل کشور خودمان و دنیا منتشر شود؛ شما ببینید که کدام دولت، حکومت و دستگاه می‌توانند چنین میزان غذایی را به زائران بدهند یا جریان اقتصادی اربعین که میلیاردها و تیلیاردها را چه کسی اداره می‌کند؟ این‌ها فقط از طریق ظرفیت مردمی قابل مدیریت است که این اتفاقات را رقم می‌زنند.

تعداد بازدید : 5

حجت‌الاسلام صادقی‌آرمان در ادامه افزود: زمانی که عزیزی به خاطر ابتلا به کرونا فوت می‌کند، ما می‌بینیم که برخی از بستگان رغبت نمی‌کنند تا به این مرحوم دست بزنند؛ اما انقلابیون، طلاب، بسیجیان و... رفتند و تجهیز اموات را برعهده گرفتند. چنین ظرفیتی را کجا می‌خواهید پیدا کنید؟ این ایثار، جهاد و... را فقط در فرهنگ اربعینی می‌توان پیدا کرد که اگر عقلای کشور این فرهنگ را در کشور پیاده سازی کنند به راحتی می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

تعداد بازدید : 3

وی آفت موجود را خودسری مسؤولان دانست و تأکید کرد: در این سال‌هایی که در موکب فعالیت می‌کردیم یک مشکلی را به وضوح می‌دیدم که هر کسی به زعم خودش در این راهپیمایی فضا را به سمتی که خودش تشخیص می‌داد، می‌برد. من در این زمینه آینده پژوهی‌هایی انجام دادم که چه مشکلاتی در آینده پیش خواهد آمد. ۱۰ سال یا ۲۰ سال آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد، این آینده پژوهی‌ها بنده را بر آن داشت که منظومه فکری حضرت آقا را، درباره اربعین جمع‌آوری کنم.

مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری صبوح با اشاره به مسافرت‌های شمال در زمان کرونا گفت: به زعم بنده شاید بیشترین کسانی که مسائل بهداشتی را در دوران کرونا رعایت کردند همین بچه‌های هیأتی و حزب‌اللهی بودند درحالی که عده‌ای از مردم در جاده شمال، لب ساحل و مسافرت بودند؛ برخی از این افراد مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند ولی بیشتر آنان مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ اما در هیئات چقدر مراعات را شاهد بودیم.

تعداد بازدید : 1

وی انتخاب مسؤولان برای پیاده روی اربعین را راحت‌طلبانه خواند و ابراز داشت: بعضی از عزیزان ما راحت‌ترین راهکار را برای زیارت اربعین انتخاب کردند و آن‌ هم تعطیلی پیاده‌روی اربعین بود؛ هرچند بنده قائل هستم هرجایی که عده‌ای آمدند و یکی از سنت‌های الهی را محدود کردند، خداوند آن سنت را گسترش داد.

تعداد بازدید : 3

حجت‌الاسلام صادقی‌آرمان در ادامه افزود: ما به فرمایش حضرت آقا در خانه می‌نشینیم و شکوه و گلایه می‌کنیم که حسین جان ما هرسال به عشق پیاده‌روی اربعین منتظر می‌ماندیم تا بتوانیم به کربلا بیایم؛ اما امسال از این نعمت محروم شدیم./گ403/ق

ارسال نظرات