۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۶۵۴۲۰
کارشناس امور طلاب حوزه علمیه همدان:

تلاش حوزه در مرحله نخست، حفظ سلامتی طلاب و کارکنان است

تلاش حوزه در مرحله نخست، حفظ سلامتی طلاب و کارکنان است
همدان - حجت الاسلام زارع گفت: تلاش حوزه در مرحله اول، حفظ سلامتی طلاب، اساتید و در کنار آن حفظ روحیه علمی آنان است که ان شاء الله این مهم، تحقق یابد و مشکل خاصی رخ ندهد.

حجت الاسلام محمدحسین زارع، کارشناس امور طلاب حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تاکید بر اینکه مردم باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، اظهار داشت: تمام تلاش حوزه در مرحله اول، حفظ سلامتی طلاب و اساتید و در کنار آن حفظ روحیه علمی طلاب است که ان شاء الله به کمک اساتید و بزرگواران حوزه علمیه همدان این مهم، تحقق می یابد.

وی در ادامه با اشاره به بحث تبلیغ درس طلبگی و سوق دادن جوانان خداجو به سمت و سوی حوزه های علمیه، بیان داشت: روشنگری نسبت به آینده اخلاقی، علمی و شغلي طلبه در صورت ورود به حوزه یکی از راهکارهای جذب افراد به حوزه است که باید این را مدنظر داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: معرفی بزرگانی که این مسیر را طی کردند و به مقام های بالای اخلاقی و علمی رسیدن نیز یکی دیگر از راه های جذب افراد است باید مکمل راه اول باشد تا جوانان مومن متوجه شوند در چه مسیری پا نهاده اند و چه آینده ای دارند.

این کارشناس حوزه علمیه استان همدان در بخش دیگری از گفت و گو ضمن تاکید بر حضور حوزویان در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره، مطرح کرد: حضور حوزه در مسائل و مشکلات مختلف همیشه کارساز بوده است زیرا حوزه و حوزویان با نگاه و عمل جهادی همیشه پای کار هستند و به طور مثال یکی از این طرح ها کلینیک ناصرین است.

وی ادامه داد: طرح کلینیک ناصرین یکی از طرح های موثر حوزه است که ویژه جوانان می باشد، که به دستور قاضی دادگاه برای افرادی که برای اولین بار دچار برخی جرائم غیر اخلاقی و مفاسد اجتماعی شده‌اند، اجرا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه این طرح برای افراد با جرائم سازمان یافته نیز قابل اجرا است، اظهار داشت: جوانان بزهکار یا مجرم پس از حضور در این کلینیک و گذراندن دوره‌های آموزشی- تربیتی که برنامه ریزی شده است، دیگر راهی زندان نشده و سوء سابقه نیز برای آنان ثبت نخواهد شد./1403/ت210/ب1

ارسال نظرات