۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۶۲۹۴۵
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

بودجه آموزشی برای حوزه های علمیه باید در ردیف اعتبارات کشوری قرار بگیرد

بودجه آموزشی برای حوزه های علمیه باید در ردیف اعتبارات کشوری قرار بگیرد
همدان - حجت الاسلام فلاحی گفت: بودجه آموزشی برای حوزه های علمیه باید همانند سایر مراکز آموزشی در کشور در ردیف اعتبارات کشوری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در جلسه ای که به صورت مجازی با جمعی از روحانیون و طلاب همدانی برگزاری شد، اظهار داشت: باید در شرایط کرونا سمت و سوی جلسات و نشست ها را به سمت فضای مجازی ببریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مزایای فضای مجازی این است که در کالبد مکان خلاصه نمی شود و می توان با این تکنولوژی برتر با تمام نقاط کشور وحتی دنیا ارتباط برقرار کرد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه مسایل و مشکلات حوزه ها در استان همدان با حجت الاسلام فتحعلی زاده؛ معاون مدیر حوزه های علمیه کشور در ارتباطات مجلس شورای اسلامی بیان شد و ایشان نیز قول مساعدت در این زمینه را دادند.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه بر اجرایی شدن آن بسیار تاکید شد، لزوم تغییراتی در کمیسیون آیین‌نامه مجلس بود تا معاون پارلمانی حوزه نیز بتواند در مجلس حضور پیدا کند و پیگیر مشکلات طلاب و روحانیون از این طریق باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این مدت با حجت الاسلام میرتاج الدینی نیز جلساتی داشته ایم که در این جلسات مقرر شد تا با هماهنگی در جلسات فراکسیون روحانیت، معاون پارلمانی جامعه‌المصطفی و معاون پارلمانی حوزه علمیه نیز بتوانند شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر مسایل مالی حوزه های علمیه کشور را آزار می دهد، عنوان داشت: باید بتوانیم که حوزه های علمیه کشور را به صورت یک مجموعه آموزشی در کشور معرفی کنیم تا در ردیف بودجه ای قرار بگیرند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: همان طور که گفته شد در این مدت به صورت جدی پیگیر قرار گرفتن حوزه علمیه به عنوان یک نهاد آموزشی با هدف ارتقای جایگاه حوزه، در جذب بودجه بوده‌ایم و جلسات بسیاری نیز در این راستا برگزار شده است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات