۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۸۸۶
مدیر کل اوقاف استان خبر داد؛

احداث بیمارستان فوق‌تخصصی از محل موقوفات در مازندران

احداث بیمارستان فوق‌تخصصی از محل موقوفات در مازندران
مازندران - حجت الاسلام حیدری از احداث بیمارستان فوق‌تخصصی برای بیماران سرطانی در استان خبر داد و گفت: همه هزینه‌های این پروژه مهم از محل موقوفات تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران در مراسم اجرای طرح شمیم حسینی که سه شنبه شب در شهرستان سوادکوه برگزار شد با بیان این که در قرآن مؤمنانی که از مال خود می‌گذرند، همچون آنها که از جان خود می‌گذرند، مجاهد محسوب می‌شوند، به قدمت طولانی موقوفات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در مازندران یک موقوفه در شهرستان قائمشهر دارای 700 سال سابقه است.

وی با بیان این که با وجود هیاهو و هجمه معاندین علیه اوقاف سه هفته قبل بیش از 50 میلیارد تومان وقف در استان انجام شد، افزود: هفته گذشته نیز موقوفه‌ای به ارزش ده میلیارد و 732 میلیون برای یتیم‌خانه‌ها و عاشقان امام حسین(ع) داشته‌ایم و بدانیم که مسائل مالی جامعه با احیای موقوفات قابل احصا خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که مازندران رتبه اول تعداد رقبات در کشور را دارد، این امر را نشان دهنده دینداری و علوی بودن مردم مازندران دانست و گفت: همچنین مازندران با تعداد 14 هزار و اندی موقوفه رتبه سوم کشور را دارا است.

وی یکی از وظایف سازمان اوقاف را ثبت مالکیت موقوفات برشمرد و با بیان این که در سال گذشته تعداد 18 هزار ثبتی داشته‌اند، افزود: امسال نیز تا کنون بیش از هزار سند رقبات ثبت شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امسال روند ساخت و ساز 176 امام‌زاده و موقوفه به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: علیرغم  همه مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد اما این مسائل موجب نشده که مردم دلشان از حریم اهل بیت(ع) دور شود و روند ساخت‌وساز در دیگر اماکن متبرکه نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که اولویت نخست ما اجرای امینانه نیت واقفان است، به رزمایش مومنانه در عید، رمضان، محرم و دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل عدم پذیرایی از عزاداران حسینی، از محل موقوفات سبد معیشتی آماده و در اختیار دوستداران اهل بیت(ع) قرار گرفت و این نهضت همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان در ایام کرونا نیز بی‌نظیر بوده است، به کار شبانه‌روزی 12 امام‌زاده در تولید ماسک اشاره کرد و از خرید دستگاه سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، آمبولانس، سردخانه، نه دستگاه برای کودکان نارس، شش دستگاه تنفس در ایام کرونا خبر داد و گفت: درحال برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی برای بیماران سرطانی هستیم که انقلابی در بحث سلامت استان است و تمام هزینه‌ها از محل موقوفات تأمین خواهد شد.

رضا یوسفی، رییس اداره اوقاف سوادکوه نیز در ادامه این مراسم با بیان این که در لبیک به ندای رهبری و کمک به نیازمندان سازمان اوقاف در کنار دیگر سازمان‌ها خوش درخشید، گفت: در طرح شمیم حسینی در این دو شهرستان، از محل عواید 17 موقوفه تعداد 300 بسته حمایتی به نام واقفین خریداری شد و با توجه به نیت موقوفات که مقید به مکان هستند و نیستند میان جامعه هدف توزیع شد.

وی با بیان این که تعداد سه هزار غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در دهه اول محرم میان عزادران و نیازمندان توزیع شد، از جمله موارد به توزیع 200 کیلو گوشت گرم گوسفندی توسط موقوفه امامزاده سیدعلی کیا سلطان، 80 سبد کالا حمایتی و 100 پوشینه بهداشتی برای معلولان توسط موقوفه صالح و 400 بسته بهداشتی و سبد حمایتی توسط موقوفه امام‌زاده شاهبالو اشاره کرد.

یوسفی با بیان این که 200 هکتار از موقوفات در سوادکوه شمالی احیا شد، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته نیز با کمک دادگستری شهرستان سوادکوه، 11 هزار متر موقوفه در شهر زیراب احیا و ثبت شد./950//210/خ

ارسال نظرات