۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۶۲۰۸۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سوریه و لبنان برای ایران نقطه استراتژیک است

سوریه و لبنان برای ایران نقطه استراتژیک است
اصفهان - آیت الله سلیمانی نبرد با دشمن در خارج از مرز‌های ایران را تجریه دفاع مقدس دانست و گفت: مسأله سوریه و لبنان برای ایران نقطه استراتژیک است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در دیدار تعدادی از رزمندگان مدافع حرم با اشاره به اینکه مسأله سوریه و لبنان برای ایران نقطه استراتژیک، گفت: اگر ما در سوریه با دشمن نمی‌جنگیدیم مشخص نبود امروز در کدام نقطه از کشور باید با دشمن می‌جنگیدیم.

وی افزود: جنگ با دشمن در بیرون از خاک ایران و در آن سوی مرز‌های کشور از مهمترین تصمیمات نظامی بود تا جنگ در بیرون از منطقه رهبری و هدایت شود.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: در اوایل دوران دفاع مقدس آماده نبودن ارتش و سپاه و خیانت بنی صدر سبب شد تا دشمن به راحتی وارد خاک ایران شود و مجبور باشیم در داخل کشور با دشمن مبارزه کنیم.

سردار سرتیپ محمود چهارباغی از فرماندهان کاشانی هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز ابتدای این دیدار گفت: تجریه ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا با داعش در خارج از مرز‌های ایران مبارزه کنیم و اجازه ندهیم دشمن وارد خاک ایران شود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با حداقل هزینه در سوریه بیشترین پیروزی را به دست آورد و رزمندگان مقاومات کاشانی در سوریه نقش مهمی در این پیروزی‌ها داشتند.

به گفته وی زمانی که نیرو‌های جبهه مقاومت وارد سوریه شدند بیش از ۸۰ درصد سوریه در دست دشمن بود، اما امروز بیش از ۹۰ درصد سوریه دردست دولت سوریه قرار دارد.

این فرمانده حبهه مقاومت با اشاره به اینکه جبهه مقاومت امروز تثبیت شده است، گفت: آمریکا با تمام توان خود به دنبال نابودی جبهه مقاومت است و تضعیف حزب الله و دفاع وطنی در سوریه و تضعیف حیدریون و حشد الشعبی در عراق در دستور آمریکار قرار دارد.

سردار سرتیپ چهارباغی همچنین به نقش نخست مردم کاشان در پشتیبانی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردم کاشان در دوران دفاع مقدس نیز ضمن تقدیم بیش از ۱۷۰۰ شهید در بین همه شهر‌های کشور بیشترین کمک‌های مردمی به جبهه و رتبه اول پشتیبانی از جنگ را داشت./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات